stortriss_hej 0 Postad 19 Februari , 2012 Hejsan! Under denna blåsiga vinter här nere i skåne har mitt snöre ifrån vinterkapellet som täcker däcket, skavt hål på bottenfärgen och även en del av epoxifärgen! Skadan är typ 3x10 cm på ca 10 ställen! Hur ska jag bättra detta på bästa sätt? /stortriss_hej Senast ändrad av stortriss_hej | 19 februari 2012 | 17:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 19 Februari , 2012 Slipa rent, tvätta med aceton och måla på ny epoxi. Epoxi bondar tydligen väldigt bra med sig själv även om det inte är helt nytt. När jag läste på om böldpestbehandling lärde jag mig att det går utmärkt att göra halva jobbet ena året och andra halvan nästa år. Detta tolkar jag som att epoxi fäster jättebra på sig själv trots att en yta utsatts för sjön en säsong. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stortriss_hej 0 Postad 19 Februari , 2012 Okej då ska jag prova detta! Tack så mycket för snabbt svar! /stortriss_hej Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 19 Februari , 2012 Ingen orsak! Se till att det inte finns någon bottenfärg eller grundfärg kvar på området du ska lägga ny epoxi! Våt epoxi gillar inte bottenfärg! Det skall alltså vara epoxirent runt om skadan och så lägger du ny epoxi på hela den ytan. Om skadorna är djupa så bör du använda epoxispackel för att få det jämnt. Lycka till! Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser