Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
Tule

Sweet Sixteen

Rekommendera Poster

Hej alla Sweet Sixteenägare! Nu har jag lagt upp lite information om Marieholms Bruk (från ViB 5/02) och bilder på Sweetar som jag hittat på nätet (annonser mm). Tar gärna emot fler bilder. Om någon känner igen sin båt eller om någon inte vill ha sin båt med, skicka ett mail. www.clantw.com/lotus Ha de Gôtt /Tule :x-mas:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trevligt med alla bilder du lagt upp. Såg att två av mina gamla båtar fanns med i bildsamlingen. Letar en vidruta som passar cit cat eller SW16. :mad: :roll:

post-6470-1394234327,0536_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Daniel Borg

GÖTT!!! Som jag har letat efter info om Marieholms CitCat utan resultat. Köpte en sådan i sensomras (-04) för att ha nåt att göra när man blivit less på att greja med familjens sommarstuga vid Västersjön i Skåne. Morfars gamla Crecent båt med johnson 15hp var inte så attraktiv och långt om länge så beslöt jag mig för att slå till på en annons som jag sett på Blocket. Båten var en CitCat med 50Hp Suzuki motor på. Jag visste/vet inget om varken båtar eller vattenskidor men tänkte att det skulle funka. Precis som andra så ville jag ju ha fakta om det jag köpt. På båten stod det bara CitCat i fören. Letade och letade på internet men har tills nu bara hittat några få annonsbilder och fått veta att det var Marieholms Bruk som tillverkade den. Därför blev jag lycklig när jag gjorde ett nytt försök efter nån månads uppehåll och hittade detta inlägget. Tyvärr är min båt i mindre gott skick. Säten saknas, golvet har blivit uppsågat av tidigare ägare och sedan lagat med plywood som plastats på översidan. Plywooden har svällt och glasfibern spruckit så idag rev jag bort glasfiberlagret och plywooden. Har någon nåt tips om vilka material jag ska använda nu när jag lägger ett nytt golv i båten så är jag idel öra. Pengar och tid spelar in! Jag är den typen av människa som går ut hårt och ska göra allt i nyskick men tröttnar ungefär efter halva vägen. Vill inte lägga många tusen på mitt sommar- nöje heller eftersom det även finns en husaffär i luften. Men att köpa nåt lämpligt material till golvet, och sedan plasta samt måla har jag ju tänkt. Vilken typ av färg kan jag måla båten med (gärna både på insidan och på utsidan). Har inte tillgång till tryckluft så det får bli roller när jag ska stryka den. Finns det mera intressant material om Mariehoms CitCat så får ni gärna skicka det oxå. Tips och material mottages varmt på daniel_borg_hbg@hotmail.com.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Mr Cit Cat Sänder dig adress till alvars b¨tar som haft en cit cat till salu. Hoppas du hittar fler cit catägare. jag skall för min del hålla ögonen öppna även för Cit Cat när jag forskat vidare om sw16 historia. Preliminärt vil jag just nu påstå att det förefalle ha tillverkats fler sw16 än de 200 som det figurerar uppgifter på i broschyrnmaterel etc. Kontrollerar och återkommer när fakta fnns att framlägga. Hälsn Lars 0708 289390

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte för att göra livet surt för dig, men jag hoppas verkligen du har ägarnas (till bilderna) tillåtelse att publicera deras bilder på nätet.

Om inte har du faktiskt gjort ngt olagligt. Bara för att bilderna lagts ut på nätet är det inte ok att användas fritt av alla, som många tror. Copyright skyddar upphovsmannen till bilden och kan ge dig böter om det uppdagas och bildrättsinnehavaren stämmer dig. Risken att åka dit är dock ganska liten, men copyrightlagen finns där av en anledning.

För säkerhets skull borde du kolla med alla du tagit bilder från att det verkligen är ok (om du nu inte redan gjort det ;-) )

mvh

Patrik -som även är fotograf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...