Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
te18121

Pris på Yamarin 59 DC, 2008

Rekommendera Poster

Vad är ett rimligt pris på en Yamarin 59DC från 2008 med en Yamaha 4-taktare (115 hk) inklusive ett 80-släp (boogie, 2100 kg, från 2008). Allt är i nyskick och bara använt en säsong. Motorn har gått ca 50 timmar. Plotter, ekolod, rostfri propeller, vinterpresenning (Yamarin original) till båt o motor finns också liksom fräscht kapell (ej hamnkapell). Tacksam för svar.....

Senast ändrad av te18121 | 14 februari 2012 | 19:46

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska du köpa eller sälja? 

Slutpris på ca 250 kkr, kanske mer om du väntar 2 månader. Plotter och ekolod kan löna sig att sälja separat eller behålla till nästa båt om det inte lämnar fula märken förstås.

Nackdel att det är 2100 kg kärra då man inte får köra den på B-körkort. Det bästa till den båten är nog att ha en kärra med totalvikt mellan 1200-1400 kg.

Köpte själv precis en Yamarin 5930 HT Yamaha 115 hk 4t  -05

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för kloka synpunkter. Är på G att köpa. Släpet hade jag i så fall eventuellt tänkt sälja separat och köpa ett lite mindre istället, kanske i den storleken du nämner..... Har även tittat på Yamarin 6110. Vi är två vuxna o 3 barn i familjen så 59 DC är kanske lite i minsta laget........

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OBS att 6110 är i princip samma båt som 64 (numera 65)

6110 är 6,1 meter 64DC är 6,2 meter. Båda väger runt 1100 kg.

Jag skulle gå på 6110 lätt i förhållande till 59dc som bara väger 700kg, en betydligt fladdrigare båt alltså, även om den funkar helt ok för 4 pers.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Yamhacenter i Helsingborg säljer en helt ny 2011 för 299. Skulle det vara tal om 259 hade jag lagt till de 40 och köpt en helt ny. Mellan 200 och 220 skulle jag tänka mig för en beggad.

Mellan 260 och 300 kan du köpa en Yamarin 6420 eller 64.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Halloj! att betänka, gillar man friheten med att traila är det gött om inte båten är för stor och tung min 59 ht är kanon smidig tycker jag. Som sagt båtar över 6 meter=stor trailer ofta be kort med personbil. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Jag har en 59 DC-07 med Yamaha 115hk 4t som jag hade tänkt att sälja nu till våren. Om ni är intresserade. /Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...