Gå till innehåll
lördag 04 januari 2025
ElinF

Ärlången/Rängen/Åsunden

Rekommendera Poster

Hej!

Jag bor i Linköping och funderar på att skaffa en liten motorbåt. Om man startar i Ärlången söder om Linköping, hur långt söderut kan man ta sig sjövägen?

MVH Elin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan man passera Horn söderut och fortsätta till Juttern?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Om jag kommer ihåg rätt,så är första stoppet precis söder om Ärlången!! Sen finns det ett till i Horn..  M.v.h Jörgen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Jag kom just på att det säkert går att åka Kinda kanal från Ärlången,men vid Horn behöver du lyfta båten om du vill längre söderut.. Jörgen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På den tiden när man var ung och vacker och paddlade kanot, företrödesvis i Bohulsän och Dalsland, men även något nedåt dina trakter, använde vi den topografiska kartan i skala 1:50 000.

Både för planering oxh under paddlingen.

Nu finns ju både Google Earth och Google Maps för planeringen. Man kan ju skala in så man nästan blir rädd.

Du har ju rätt stort område att åka båt i. http://kanaler.arnholm.nu/kindas.html i princip ligger ju världshaven tillgängliga för dig. wink

När vi paddlade låg det ju en liten sport i att hitta vattendrag att paddla i så att man inte behövde bära mer än minimalt. Kunde man då ta sig tillbaka till utgångspunkten utan att paddla samma väg tillbaka, så var det toppen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...