Gå till innehåll
onsdag 12 februari 2025
Jocke-SeaRay

Klubbmästare i våran båtklubb !

Rekommendera Poster

Hej ...lite ovanligt ämne :-) jag fick förfrågan om att bli klubbmästare i båtklubben ,men har ingen aning vad det skulle innebära ! Kom lite avmig när om frågade så jag glömde bort att fråga vad det handlar om! Är det någon här som kan beskriva med utgångspunkt av egen erfarenhet typ om man själv varit eller är KM i sin klubb eller bara kan beskriva vad eran KM gör !? :-) jaja ...all info tages emot med öppna armar ! Stort tack på förhand .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan ju även innefatta att ordna förtäring vid sjösättning/upptagning, på årsmöten osv. Bäst är att kolla med klubben, det kan variera. Finns säkert någon form av arbetsbeskrivning, kolla med ordföranden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis till förfrågan! Det måste ju vara ett hedersuppdrag och det är inget vilken jeppe som helst får! smiley

Vår klubb har ingen klubbmästare så jag kan inte säga säkert var uppdraget går ut på (dessutom varierar det nog rejält mellan olika klubbar) men jag kan ju gissa. Troligen handlar det om just det som redan skrivits, alltså styra upp sociala aktiviteter och se till att klubbmedlemmarna mår bra i allmänhet och att stämningen är god inom klubben. Att vara en go to guy som man kan vända sig till när man har några problem eller förslag på förbättrningar, kanske medla vid tvister som uppstått och se till att det är ordning och reda. Den gamla klyschan Spindeln i nätet kommer upp i mitt huvud.

Kolla efter ordentligt vad klubben väntar sig och om du tycker att det verkar vara kul så ska du givetvis tacka ja! yes

Mvh
Fred

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

KM fixar fikat och förtäring till mötena och är inblandade i att ordna fester och andra trevligheter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den ännu ej färdigställda och publicerade beskrivningen av klubbmästare som vi påbörjat i en klubb där jag är ordförande ser ut såhär avseende just beskrivningen av vad man förväntas göra;

Några krav finns i dagsläget inte, men övergripande aktiviteter som bör utföras på regionen är enligt följande:

• Anordna årlig vårträff/aktivitet där medlemmar träffas i lämplig hamn för erfarenhetsutbyte och gemenskap. Klubbmästaren bör ordna så att hamnplatser finns (reservation eller liknande) samt eventuellt någon aktivitet i samband med träffen. Budget finns för att på klubbens bekostnad köpa in tilltugg och dryck.
• Anordna någon form av vinteraktivitet hos lämplig tillbehörsleverantör (Tex Hjertmans, Erlandssons brygga, SeaSea osv) med bra rabatter för medlemmarna.
• Försöka ordna aktiviteter hos exempelvis lokala segelloft eller leverantörer av teknikutrustning för temakvällar/utbildning
• Vara lokalt uppmärksam och förmedla kontakt till styrelsen med aktörer på marknaden som kan erbjuda medlemmarna i SBK bra rabatter osv.

Ganska basic känns det som..  Men vi är inte klara med beskrivningen ännu ;-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Inte minst får man någon att skylla på...smiley

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...