Gå till innehåll
måndag 21 april 2025
Westfjord26

Varför?

Rekommendera Poster

Gäst Kalman

Tjena Toaen.

Tack för påminnelsen om ta bort knappen.

Nu anser jag inte att man är mässerschmitt bara för att man hjälper någon och talar om /påpekar en sak. Hur skall vi annars förmedla information-kunskap-erfarenheter?

Sedan blir naturligt nödvändigt på det viset att de som har lärt sig mera, har längre erfarenhet, får oftare anledning att berätta än de som har lärt sig mindre. Att man då  förekommer oftare med inlägg är inte samma sak som mässerschmitt heller anser jag.

Det är annars typiskt för oss här i landet att vi hela tiden, i enlighet med Jante, skall urskuldra oss. Du skrev  inte för att jag vill vara... och jag skrev här ovan  ..heller anser jag.

Dessa är typiska exempel på det jag vill påpeka. Okej, en viss artighet är alltid av nöden men just Jante har jag lite svårt för. Det är bara när någon springer på konstgräs och sparkar till ett runt klot så den kommer mellan några pinnar, ja då är man hjälte och höjs till skyarna. I synnerhet om man heter S(l)atan. Men om någon är hejjans duktig på matte eller fixa saker, då skall man tiga tyst om det..... Som sagt Jante.

Men det var inte det jag skulle berätta om egentligen. Mina dubbla inlägg kom sig av att datorn tappade kontakten med Routern. Allt var låst. När jag återställde det hela så hade jag ingen indikering att inlägget gått iväg. Så jag skickade det. Sedan dröjde det en dag innan jag fick se att det blev dublett.

Skulle kunna ta bort det nu. Men då blir det så att det ser konstigt ut för folk som kommer in i ett senare skede och undrar vad för dubbletter vi snackar om. Så den får vara kvar.

Minns du, och alla andra, en som skrev flitigt här på sajten och raderade sina inlägg när vederbörande skrev dumt och fick på nöten? Ibland ändrade och strök och vände kappan efter vind när  han gick för långt. Det var rena häxkitteln. Tack o lov har detta upphört. Jag är nästan säker på vem det var. Ibland önskar jag att man inte skall kunna komma igen med ett nyt alias. Då skulle dessa personer inte kunna ställa till igen.

Nåja, nu skall jag ut och spika lite fler gångbräder på min nyreparerade brygga. Solen skiner och bara -5 ute. Vindstilla. Perfektsmiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja - det där med dubbelpostning händer ju hela tiden - inte mycket att haka upp sig på.

För vissa är det ju lätt att bli OT. Beror ibland på ett rörigt intelekt. Det är helt fantastiskt vad ett litet ord ibland kan trigga igång en helt osannolik tankekedja.

Du Kalman. Du skrev i ålderstråden; (vile inte gå in där och kladda - kladdar här i stället)

Blir 68 till messomar om jag får vara med.
Seglat sedan 6 års åldern.

Skall hålla på så länge jag kan klättra up för masten.

Har du steg i din mast eller stamklättrar du?

Förmågan att klara att gå på höjder kan ju försvinna ganska hastigt. Kommer ihåg första gången jag var närvarande när det hände för en person var för många år sen. Det var på Birkagatan på Fisketången. Dessutom va samtliga av elverkets montörer med och jobbade på samma jobb. Plötsligt ropade en man som klättrat upp på taket på sitt hus att han inte kunde ta sig ner. Han hade adrig haft några problem att gå på höder tidigare.

De två äldsta montörena, som hade levt större delen av sitt yrkesliv i stolpar, och som dessutom var brandmän, klättrade upp. En på taket och en stod kvar på stegen och hjäpte mannen att komma ner.

Själv har jag klättrat en del i stolpar (om än inte så mycket) Jobbat en hel del från skylift och stegar, men jag har känt under de senaste åren att det inte är helt bekvämt att jobba på höjder.

Inte skall du väl sluta segla om du skulle få svårt att klättra upp o masten!

Förr drog jag  alltid ner fall, rev och trimlinor till sittbrunnen bara för att jag skule slippa gå upp på däcket.

Smoegen - som liksom du har en FinGal - och som varit en av mina bästa kompisar ända sen han var en lite scout - superscout - kommenterade min passion för att dra ner alla linor till sittbrunnen i en annan tråd Nu är ju förgående talare en man som ofta går sin egen väg, tex så har han istället för att dra sina fall till sittbrunnen placerat hela masten där... http://www.maringuiden.se/forum/;thread=422797

För min del kommer jag att fortsätta segla så länge jag kan ta mig ner i sittbrunnen.

Förlåt Westfjord26 för kapning av din tråd

Hoppas att du kan stå över tramspellar som inte vågar stå för vem dom är. Människor som inte vågar stå för sina åsikter utan gömmer sig bakom anonymitet ger jag inte mycket för.

Senast ändrad av toaen | 10 februari 2012 | 14:07

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Vi har diskuterat denna tråd rätt länge men jag kan inte låta bli att fundera över anledningen till att han inte illustrerar det hela med att bifoga också mailet. Av vilken anledning tycker man att det är för jäkligt samtidigt som man vill skydda den skyldige - eller vad nu anledningen är.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalman

Seari....

.....jag kan tänka mig minst en anledning att inte lägga ut brevet.

Tänk att det står att citat: ...du är en skitstövel...inte vill du sätta det på pränt så alla kan se det?

Även om alla vet att det är ett citat så har man likaväl spridit informationen en gång till och gått ärenden åt den som  smädade.

Hänger du med?

Jag har full försåelse för varför det inte läggs ut. Trådskaparen bara beklagade sig  och undrade hur man ev. via MG kunde ha hittat hans privata email.

Hälsningar,

Kalman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Dina rader är inte logiska, tyvärr. Vi har ju alla fattat att budskapet inte är positivt. Tänk såhär; trådskaparen påstår att han fått ett, eller flera, obehagliga mail men jag tycker att det är dax med lite upp till bevis. Som man ju brukar säga; Har man sagt A...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med till 100%

Åsiktsfrihet ska gälla och utan att någon ska sätta sig på den andre. Visst kan vi ha olika synpunkt i debatten här men det får ändå vara rim och reson.

Fördjävligt om du får mail av någon som driver privat förföljelse.

Sådant har hänt förut och medlemmar som lämnat forumet just precis av sådanna anledningar.

Ge dig inte utan försök ta reda på ursprunget och polisanmäl om det är kränkande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det ju så Seari att man kan välja om man vill tro eller inte tro, om jag hade lagt ut hela mailet mailet så hade kanske vissa undrat om det är påhittat lik förbannat, så antingen tror man eller inte, och det väljer man själv. Har varit i många debatter genom åren på forumet och inte varit i närheten av att sprida någon falsk information för att få någon slags bekräftelse för min trovärdighet eller vad det är du vill att jag skall bevisa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Seriöst! Varför skall mailet visas upp? Det räcker väl att han sagt vad det innehåller?

Varför tror du att han skulle hitta på?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tydligen bara 1% som inte fattar upplägget i tråden ,borde nog fundera på om man verkligen har någon nytta av mailen . Diskutionen handlar om ett förfarande som ej är acceptabelt med vanligt bonförnuft Innanför pannbenet ! all respekt till dig ,Westis ! :-). ....... Nytt inlägg: Nu tycker att du får släppa lite på din iver ,Seari . Att som du inte respektera ett nej utan bara maler på är inte direkt uppmuntande ! Släppp ditt tjat ! Bra att den är låst nu :-)

Senast ändrad av Jocke-SeaRay | 15 februari 2012 | 18:46

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Påstår inte att det är påhittat men jag vidhåller att det ger en helt annan cred till tråden. Det tror jag fler tycker men den åsikten verkar försvinna i ryggdunket. Man kan vända på det och påstå följande. En deltagare har fått ett dumt mail med ett dum innehåll. Anledningen till att mailet inte läggs ut är för att det kanske står att debattören är dum. Men vänta, var det liksom inte poängen och budskapet redan i det första inlägget. En pussebit saknas fortfarande, och kommer fortsättningsvis att saknas; vad skrev personen, egentligen... Det vet bara westfjord och den som gjorde det, vi andra har synpunkter på något som vi inte alls vet något om eller ens fått ta del av. Ridåfall!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...