Westfjord26 9 Postad 8 Februari , 2012 Kan det inte vara lite högt i tak och man kan få utrycka sin personliga åsikt i frågor som finns i forumets trådar, blir väldigt illa berörd då ditt skickas mail i hotfull ton..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 8 Februari , 2012 Vad menar du; privat sinsemellan eller på något annat sätt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 8 Februari , 2012 Det kommer inte via Mg mailfunktion utan direkt på min privata mailadress, förmodligen för att man någon gång i en debatt på forumet som handlar om anonymitet har angett mitt namn, sen är det ju bara att chansa, så många olika mailservrar finns det ju inte....men det har handlat om de senaste ämnena....jag kommer knappast att resignera på grund av detta, men det känns inte helt okej om man säger så... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 249 Postad 8 Februari , 2012 Vem skickar dessa mail? Admin, trådskaparen, medlem med ömma tår..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 249 Postad 8 Februari , 2012 Nej, inte cool! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 8 Februari , 2012 Det går inte att utröna med hjälp av mailen vem som skriver, om man hade varit så rakryggad så man kunde använda samma nick som på forumet så hade det ju varit enkelt....visst kan man var efterklok och själv anse att man har trampat en och annan på tårna, men är det inte det som är åsiktfrihet så vet jag inte riktigt vad som är det... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 8 Februari , 2012 Den privata mailfunktionen tycker jag är bra om man känner att det finns något som man kanske borde ta vid sidan om. Att kontakta någon utan att klart ange vem man är känns onekligen som slöseri med både liv och tid. Bortsett från det där sista så är det nog ändå som så att hoppar man på tåget så får man nog resa dit det går... Forum har en underlig benägenhet att locka till sig en och annan akward typ; man får kanske bita ihop. Å andra sidan; har man gjort ett sådant intryck att någon tar sig tid att kontakta en så får man ju kanske sträcka på sig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 8 Februari , 2012 Åsiktsfrihet är ett intressant begrepp, blandas ofta ihop med att det är OK med personangrepp. Att leva i en värld där alla tyckte som jag, fy fan. Att leva i en värld där alla seglade en Storebro... nja; det där tål att fundera över. Jag får återkomma helt enkelt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 8 Februari , 2012 Förresten: varför inte lägga ut mailet här? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 8 Februari , 2012 Absolut är det så att mailfunktionen är bra, använder den ofta själv och har fått många mail den vägen. Visst är det så att har man startat en resa så får man resa hela vägen, men ställer man en fråga eller ger ett svar på ett forum så är det där debatten skall hållas eller via forumets mailfunktion. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 8 Februari , 2012 Ja Seari, funderade på detta då det var 2 dagar sedan det senaste mailet kom(mail nr:2) men känns som om man lägger sig på samma nivå som mailskrivaren då....om jag lägger ut mailet här ger jag hela forumet möjlighet att spekuler i vem det är...och det kan bli väldigt fel.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 533 Postad 8 Februari , 2012 Westfjord26, jag har aldrig sett något inlägg från dig som är så dumt, plumpt eller otrevligt så att någon ens borde bemöda sig att skriva något hotfullt vid sidan av MG direkt till dig. Det är lätt att säga att du ska glömma eller strunta i det som har hänt när man själv inte varit utsatt, men du kan väl försöka i alla fall. För din egen skull. Sedan blir man (jag själv menar jag) naturligtvis förbannad på - och illa berörd av - att någon anonymt skickar hotfulla mail till vem det än görs. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 8 Februari , 2012 Lyd då ett annat råd; strunta i det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 8 Februari , 2012 Finns inte på kartan att jag skulle ge upp min aktivitet på forumet för detta, men visst har det varit lite småplumt och otrevligt ibland, men så är det ju på ett forum. Detta är inget stort utan bara lite otrevligt, jag kommer att fortsätta som vanligt. Har i dagrna varit lite i luven med att antal personer då vi har haft lite olika synsätt på saker och ting, men ser inte och är helt övertygad att det inte är någon av dessa som har skrivit mailen, vet inte ens om det är medlemmar på forumet som ligger bakom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 9 Februari , 2012 Ursäkta frågan men jag har läst genom samtliga inlägg och fattar noll. Westis, ditt första inlägg, tråden, vad har hänt egentligen? Du tar upp något och folk svarar på men vad är det frågan om? Vem har varit dum och skrivit vad till vem? Ang privar email via sajten, så händer att jag skiver direkt till någon person för jag anser inte frågan/meddelandet är av den art att den gagnar alla om det synsn i tråden. Så jag tycker att funktionen som sådan är klart bra att ha. Jag har fått kontakt med folk och haft ett intressant utbyte. Jag har tex fått en mycket god vän den vägen och vi har en tät och fin kontakt, träffas även personligen då å då. Inget man skriver om i tråden. Mvh Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 9 Februari , 2012 Ursäkta frågan men jag har läst genom samtliga inlägg och fattar noll. Westis, ditt första inlägg, tråden, vad har hänt egentligen? Du tar upp något och folk svarar på men vad är det frågan om? Vem har varit dum och skrivit vad till vem? Ang privar email via sajten, så händer att jag skiver direkt till någon person för jag anser inte frågan/meddelandet är av den art att den gagnar alla om det synsn i tråden. Så jag tycker att funktionen som sådan är klart bra att ha. Jag har fått kontakt med folk och haft ett intressant utbyte. Jag har tex fått en mycket god vän den vägen och vi har en tät och fin kontakt, träffas även personligen då å då. Inget man skriver om i tråden. Mvh Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 249 Postad 9 Februari , 2012 Kalman, om du läser inläggen som skrivits framgår det att någon har kontaktat Westfjord 26 på hans mailadress och inte gått via sajtens mailfunktion. Vem denna någon är verkar oklart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 9 Februari , 2012 O i senare inlägg tror han inte ens det kommer från någon på Mg, Så jag håller med Kalman,förstår ej heller avsikten med tråden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 9 Februari , 2012 Westis, ditt första inlägg, tråden, vad har hänt egentligen? Det som har hänt är att någon har skrivit ett mail till mig i hotfull ton som handlar om min aktivitet på forumet, ej skickat vi MG mailfunktion. Så vem som har varit dum vet jag inte, och mitt namn har jag väl vid något tillfäller visat i nån tråd. I mailet som kom stod det att jag skulle tagga ner på ett visst forum, annars kun det bli konsekvenser. Detta var skickat från en hotmailadress som bara bestod av ett visst antal siffror. Mg är det enda forumet jag är aktiv på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 9 Februari , 2012 Jag skrev att jag inte vet om det är medlemmar på MG, det är en lite annorlunda formulering. Vem som helst kan ju läsa trådarna utan att var medlem, avsikten med tråden var att se om det var fler som har blivit utsatta och samtidigt naturligtvis tala om att jag har blivit det. Dock som jag skrev igår så är det nu lugnt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 9 Februari , 2012 Ut med det så vi kan läsa det ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 9 Februari , 2012 Westfjord,ett tips,dom enda som läser dessa trådar o kan se din a mail o Ipnummer är Admin o moddarna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 9 Februari , 2012 Väldigt tråkigt att höra och lågt att skicka anonyma mail. Obehagligt också för den delen. Problemet med vissa är att när de hamnar bakom tagentbordet och skriver på forum så tar de minsta chans att sätta sig på och klanka ner på andra personer. Nån slags frizon där de tycker sig kunna skriva vad som helst och slippa ansvara för det. De flesta beter sig troligen inte alls på detta viset i verkliga livet. Så till de som känner sig träffade ber jag vara lite pedagogiska och tänk en extra gång innan ni skriver och skriv på det sättet ni hade tilltalat personen som om denna stod framför er. Peace Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 9 Februari , 2012 Jag har efterlyst det flera gånger och jag gör det ännu en gång, en sista gång. Frågan om detta mail har engagerat oss och jag kan visst förstå Westfjords frustration. Vad jag däremot inte alls förstår är anledningen till att vi diskuterar detta men mailet får vi inte läsa. Det känns konstigt och pusslet saknar onekligen en viktig bit. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 9 Februari , 2012 Säkert i all välmening kalledrag, men mailet har inre gått via MG, som jag har sagt ett antal gånger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 9 Februari , 2012 Pusslet är väldigt enkelt, eller svårt, mailskrivaren tycker att jag skall tagga ner på ett visst forum annars kan det bli konsekvenser, till saken hör att jag bara är aktiv på ett enda forum och det är MG, har inte facebook och vet inte vad Twitter är.....hur gammal är du?...har jag svarat på, men som jag skrev i ett tidigare inlägg så har det varit lugnt nu. Det enda jag vill med tråden är att jag tycker det är lite obehagligt när sådant här uppstår. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 9 Februari , 2012 Håller med dig Kalman, privata mail via sajten är helt okej, har samlat dessa i en mapp ch det är många väldigt trevliga och givande mail som har gett mig kontakter som jag även har börjat umgås privat med, men denna person har klurat ut min privata adress vilket är lite obehagligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 9 Februari , 2012 1. Lessen att mitt inlägg ovan råkade komma i två exemplar. Det vart nått vajsing på min burk just då. 2. Det finns gott om knasbollar och folk kan få spel. Kanske efter för mycket drickbart och vid tangentbordet. Vad vet jag. Jag har varit utsatt för personangrepp och vederbörande fick påbackning av moddarna/admin och sedan slutat. Ett problem är att när vi skriver uttrycker vi oss annorlunda. Tonfall och minspel försvinner. Skrivtecknen blir då viktiga. Smiley kan hjälpa upp det hela. Men alla behärskar inte allt detta och steget till misstolkning är kort. Sedan är det ju nu så en gång för alla att vi har olika förmågor att förstå olika saker. Det finns de som inte tål att andra kan mycket mer än de själva, det blir någon sorts avundsjuka/missunsamhet och surt. Stick inte upp. Då är det lätt att slänga ur sig ett och annat. Kanske just för man tror man är annonym. En del slänger ur sig otidigheter och kallar det för att det är högt i tak. En spydighet är en spydighet även om man skriver en smiley i texten. Det är inte sådan takhöjd vi skall eftersträva. Åsiktsfrihet och rätten att ha tankar är inte samma sak som att man får bära sig illa åt och snacka illa om andra. Det är inte pajkastning som gör att kvaliten på frågorna och svaren höjs eller att det leder till intressanta meningsbyten. I ditt fall Westis tror jag att någon helt enkelt har fått spel. Bry dig inte om det. Kan bara tala för mig själv, gillar dig och dina inlägg, även om jag kanske inte alltid tycker lika. Har du kvar emailet och avsändaren samt ev IP nr så skall det gå, nåja nästan, att spåra vederbörande. Företag som Hotmail har visst juridisk skyldighet i sådana här fall. Sedan är det så att det går faktiskt att gömma sig med falska IP osv. Skulle sådant här upprepas får man nog ta tag i det och följa upp och näpsa vederbörande. Vi skall ha hyfs även på nätet. Hoppas detta var en engångsföreteelse. Hälsningar, Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 10 Februari , 2012 Kalman Det där med dubbelpostning inträffar från och till. Inte för att jag vill va en Mässersmith, men det finns en knapp längst ner till höger på dina inlägg om du är inlogga som det står Ta bort. Tryck på den på ett av dina dubbelpostade inlägg och just det inlägget försviner, efteratt du svarat ok på frågan som dyker upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser