Gäst and78nil Postad 6 Februari , 2012 oljekylaren ren gjord, oljepump ren gjord! väntar på toppen, ventillen, vevstaken, kolvar, motor blocket, mm sen ska det sättas ihop! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 6 Februari , 2012 Det blir nå bra, vad är det för motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst and78nil Postad 6 Februari , 2012 B20 130h 75 års, efter ett mindre lager ras, så bestämde jag mig för att total renovera hela motorn! så alla lager, kolvringar,paknngar, mm kommer att inom kort lägga upp mer bilder, på allt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thorsten 0 Postad 6 Februari , 2012 Najs med renovering! Jag gjorde en liknande för 2 år sen. Bara fråga om du får problem. Glöm ej att smörja lageröverfall och kamaxeln med olja innan montering, många har bränt sina motorer innan oljan tryckts upp... Jag har även en beg. Sprillans elektronisk tändning om du vill köpa billigt... Bara att PM:a Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst and78nil Postad 6 Februari , 2012 tack för sådant tipps, ska smörja inan montering! deta är min första renovering,så jag fått vända upp å ner på allt, fåga runt mycket! är det ett brytta löst tändsystem du har? anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser