oskarohrstrom 0 Postad 2 Februari , 2012 Funderar på att skaffa en nav-dator, finns färdiginstallerad med maxsea att köpa. är det programet något att hänga i julgranen? mvh/oskar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snoilsky 3 Postad 3 Februari , 2012 I maxsea kan man presentera väderprognoser i grib-format: Skicka ett mail som ser exakt ut som nedan: --------------------------- Till:gmngrib@globalmarinenet.net Kopia: Ämne: Atlantic 7day ---------------------- Mailet ska vara blankt och du kommer få ett felmeddelande om du skriver med liten bokstav (atlantic) eller om du särskriver (7 day) eller lägger till ett s på day (days) Efter några minuter får du en väderprognos (liten fil på ca 58 kb) som innehåller vindriktning och styrka. Du öppnar enkelt filen i maxsea och kan välja att se hur vinden ändras från om med när du fick filen och sju dagar frammåt (timme för timme). Om du betalar pengar får du mer info (vågamplitud, strömmar etc?) men jag tycker att vind räcker. Jag använde maxsea i kanske 6 år och tycker att nav-programmet är något bättre än konkurrenterna men funktionen med väder var ovärderlig. När jag sålde förra båten lät jag dator och installation följa med. Hör av dig om du skaffar maxsea o behöver hjälp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oskarohrstrom 0 Postad 3 Februari , 2012 låter ju bra, tack för svar! de är någon som har ute en annons på dator puck och program på blocket, är programet bra kanske man ska satsa på en sån då!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gantika 14 Postad 3 Februari , 2012 Glöm inte att kolla vilken version av Maxsea det gäller. Det finns mycket gammalt till salu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snoilsky 3 Postad 3 Februari , 2012 Provar att svara via mobil. Jag skulle inte köpa begagnad dator med fulversion av maxsea samt nedladdade kartor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oskarohrstrom 0 Postad 4 Februari , 2012 det var denna annons jag har kollat på...http://www.blocket.se/stockholm/Plotter_Dator_Sjokort_Sverige_Varlden_GPS_38079817.htm?ca=3&w=3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser