Gå till innehåll
onsdag 25 december 2024
kawarobban

segla med en liten =)

Rekommendera Poster

Hej
Mitt namn är Robert.

Jag och min flickvän tänkte segla till Medelhavet. Vi kommer att få tillökning nu i Februari. Jag undrar om de är någon som har gjort en liknande tur med en liten.

Tacksam för tips och trix

All info är vällkommen 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här är två bloggar som seglar med barn, kanske inte så liten som er bebis men det ger en fingervisning iallafall.

En så pass ung bebis sover ju mesta tiden, så det borde inte vara några större problem. Fast å andra sidan när mina var små och man skulle göra något speciellt så var det alltid dags för mat ellet blöjbyte. Kan ju bli lite stressande men en gråtande bebis när man behövs för seglingen.

Barnvagn är ingen hit här nere. Trottoarkanter som är höga. Trappor och trappsteg över allt. Så en bärsele är då att rekommendera istället.

Att ha barn med på restaurang är mycket mer accepterat i medelhavsländerna än hemma i Sverige, så ni behöver inte känna er tvugna att stanna på båten och äta för att ni inte har någon barnvakt.

Vad som kan bli lite jobbigt är värmen. Köp ett lammskinn som bebisen ligger på. Det svalkar. Hade ett till min yngste när han var liten. Enda gången han var svettig (det var en varm sommar) var när jag var tvungen att tvätta skinnet och han fick ligga på ett vanligt lakan.

www.annalisa.skanor-falsterbo.com/

www.symary.com

Lycka till och hoppas att allt går bra med familjetillskottet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå.
Jo, de blir nog så att vi åker denna tiden nästa år. Så lilen kommer att vara ett år =)

Våran plan är att åka utsidan ner, (finns inget bättre än öppet HAV)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lady annila

tack för  länken.

jag tror nog att de kommer att gå bra med mat och blöjbyten (man har ju all tid i värden)
Säger ja nu innan bebisen har kommit =)  Hoppas att de kommer att gå bra.

Trottoarkanter  check
Värme  check

Jaså de går såpas bra att ha med barnen på restaurang.
Har ni varit nere med små barn?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej våra barn är vuxna nu, Men det går ju inte att undgå att se alla barn som är med på restaurangerna. I Spanien där man äter middag mycket sent (restaurangerna öppnar inte förän vid 20-tiden) sitter barn i alla åldrar med, och en middag brukar ta en timme eller två, ibland mer.

Det är likadant här i Grekland, hela familjen är ute och äter middag, inkl barn i alla åldrar.

När våra barn var små och skulle med på restaurang (i SE eller utomlands) hade jag med en liten väska med sysselsättning till barnen. En bil, papper och kritor, eller något annat som jag visste kunde sysselsätta ett tag. Allt för att de inte skulle störa omgivningen med skrik/gråt/spring. Naturligtvis måste innehåller i väskan anpassas efter åldern.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...