jannelu 5 Postad 31 Januari , 2012 Jag har Garmins vhf 200i Ais 300. Jag vill ha en Ais med sändande funktion och funderar därför om det går att köpa till en transponder (löst) till den eller om man måste byta ut hela Ais:en? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jannelu 5 Postad 3 Februari , 2012 Prövar att lyfta inlägget. Ingen som vet?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paliswe 3 Postad 4 Februari , 2012 Utan att veta exakt kan jag tänka mig att antingen har man bara en mottagare eller så har man både mottagare och sändare. Det går förmodligen inte att komplettera en befintlig apparat med sändare då det kräver att den integreras från början. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Batingenjorn 1 Postad 6 Februari , 2012 Paliswe har rätt. En sändande AIS har alltid mottagare, sändare och en egen gps-antenn. Det går inte att lägga till en sändare till mottagaren. Lägg ut mottagaren på blocket... /Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser