rejas 238 Postad 31 Januari , 2012 Lite pryltokig som man är planerar jag att skaffa en VHF. Snubblade på denna på Jula. Jula vet jag inte om det är så bra, men denna radio finns även på andra ställen. Jag undrar om någon har erfarenhet av denna? Är det något att ha? /Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 31 Januari , 2012 Har haft två sådana som båda gick sönder på samma sätt efter en säsong; slutar sända. Mottagning funkar bra, det klickar i sändreläet men ingen hör något. Den första repades/byttes på garantin. När nr 2 gick sönder gav jag upp. Kör numera med den här: xxx /Anders Senast ändrad av Anders_St | 31 januari 2012 | 10:52 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 31 Januari , 2012 Hej och tack! Usch, det låter läskigt. Priset var lockande men felet låste väldigt farligt. Framför allt eftersom vi troligen inte kommer att sända speciellt mycket. Risken är att den är trasig utan att man märker det. Jag avstår. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatSven 0 Postad 31 Januari , 2012 Jag råkade komma över en MR F-75 (gratis) Någon som vet om den är bättre än F-55 eller om det är samma apparat med några mindre skillnader? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 31 Januari , 2012 Bara den funkar. Du kan lyssna på alla kanaler du vill och kan ropa upp Stockholm radio på 16 som prov så är den väl OK. Grundfunktionen i radion VHF har inte utvecklats speciellt mycket de senaste 20 åren. Bara finesser som att kunna lyssna på GPS positionsdata och hantera nödanrop på egen hand skiljer väl. Och knappt det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 27 Februari , 2012 Hej! Det blev en LVR-250 för mig med. Hittade en begagnad (ovanänd i kartong) för samma pris som den på Jula. :-) Jag har bara startat upp den ännu, inte monterat den. /Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser