Flintstone 4 Postad 31 Juli , 2012 Jag tycker att nicket Tabman gör det ganska tydligt att medlemen har anknytning till trimplansbranschen. Dock skulle det kanske vara snyggt ifall du ville göra det ännu tydligare genom att skriva i din signatur att du jobbar med trimplan Tabman. Många här på MG (inklusive jag själv) är ganska allergiska mot företagare som smyger på forumet för att försöka kränga sina produkter. Bättre då att klart och tydligt utge sig för att vara företagare och vara rak med sina intentioner. Tidigare var det en kapellmakare här på forumet som var helt ärlig med att hans yrke var att sy kapell, samt att sälja materiel till dem som ville sy själva, men han var här på forumet för att ge tips och råd, inte för att sälja i första hand. Givetvis hoppades han att hans vägledning skulle generera försäljning av hans produkter men det var inget han pressade fram på något sätt. Jag har inte reagerat på att Tabman försöker kränga sina produkter, jag vet inte ens vilket företag han jobbar på...så mig har han inte stört. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 31 Juli , 2012 Direkt störd har jag inte heller blivit men att komma med ett kort påstående som dels är svårt att bedömma och dels inte tillför debatten något av värde samtidigt som skribenten ganska klart har kopplingar till ämnet gör att jag får svårt att inte gå i motmäle och kräva mer. Sen så kan man ju se det sån att även om nu detta med 70% är riktigt så vet vi ändå inget om varför det är så, det kanske inte har något med kvalitet alls att göra, äldre och/eller mer etablerat varumärke, bättre reklam, bättre återförsäljare! Då vill jag i alla fall veta vad detta påstående baserar sig på. Tabmans personiga uppfattning? Nej inte heller det räcker, han kanske aldrig har tagit i ett elektriskt trimplan p ga just det faktum at han alltid arbetar med hydraliska. Mina egna erfarenheter är tyvärr mycket dåliga av hydralik och mycket bra utan (rena elektriska, det är ju el även i ett hydraliskt system) Och varför skall vi blanda in olja i onödan, dels är det inte bra för miljön om och när den kommer ut och det blir sulligt Min tanke kring det hela. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soumi_batti 3 Postad 31 Juli , 2012 Det är så skönt att läsa hur vuxna karlar sitter och tjäbblar som tanter om vilken variant av trimplan som är bäst eller inte. Det märks att det är sluttampen på semestern och folk börjar bli rastlösa. Såh! 1 år kvar till nästa sommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 31 Juli , 2012 Jag håller med dig i huvudsak sdk780, dock har jag sett så otroligt mycket värre exempel på dolda försök att påverka kundkretsen här på MG så jag har svårt att bli upprörd på Tabman. Jag tycker han håller en ganska saklig ton i sina inlägg och försöker inte dölja att han säljer trimplan även om han inte heller direkt skyltar tydligt med det. I sakfrågan har jag ingen åsikt, jag kör hydrauliska för att det var ett sådant kit jag hittade till ett bra pris på Blocket när jag behövde det. Har en knapp säsongs erfarenhet av dem och då fungerade de tillfredställande. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perlar 1 Postad 10 Augusti , 2012 Hej, Hur har det gått för dig? Har du kommit närmare någon lösning på problemet? //Perlar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dynaflux 12 Postad 10 Augusti , 2012 Har inte hunnit kolla på det. Ska först förvissa mig om allt i elsystemet är OK och ska byta några strömbrytare och säkringshållare. Återkommer med en rapport! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dynaflux 12 Postad 29 Augusti , 2012 Nu har jag gått igenom elsystemet och gjort lite nödvändiga förbättringar - dock inget som jag tror kan ha påverkat trimplanens funktion. Jag misstänkte att det var fel även på den här styrboxen med manöverpanel och åkte till affären (Sea Sea) och reklamerade dem. De kunde konstatera att den mycket riktigt var defekt och jag fick en ny. Nu är min fråga om det är något med elsystemet som kan förstöra dem. Låter orimligt men det är lika orimligt att två nya boxar inte fungerar heller. Driftspänningen är 12 - 24 volt och jag har ju som mest 14 volt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser