Gedda 24 Postad 29 Januari , 2012 Det där med ädelträ är ju som bekant inte helt gratis! (finns väl en anledning till att det kallas just ädelträ) I mitt inredningsprojekt på min stålbåt så kommer jag behöva en hel del mahogny, både plywood och brädor. är det någon ekonomi i att importera eller är det bara tacka och ta emot de svenska priserna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coppertail 285 Postad 29 Januari , 2012 Hur mycket behöver du? Räcker det här? http://www.blocket.se/stockholm/Capri_Cabin_utan_motor_i_bra_skick_36389633.htm?ca=12&w=3 Skämt åsido så finns det mycket fint virke på båtuppläggningsplatser runt om i landet. Ofta i kvalitéer som inte går att uppbringa idag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 29 Januari , 2012 Haha ja tanken har faktiskt slagit mig att köpa en billigare mahognybåt och slakta den på delar som behövs men känns lite bryskt på något vis! Det jag framförallt ska ha mahognyn till nu är ramar runt rutorna och jag är inte helt säker om jag vill ha mahogny eller ek runt rutorna :-/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser