Bogus 3 Postad 29 Januari , 2012 Hej! Är det någon som vet var jag hittar tillverkningsnumret på ett VP 100B-drev? Hur många siffror/bokstäver brukar det vara? Behöver uppge det till försäkringsbolaget. Tacksam för hjälp Mvh Bous Senast ändrad av Bogus | 29 januari 2012 | 11:42 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 30 Januari , 2012 Kanske sitter det på skölden enligt den här skissen?http://www.marinshopen.se/Motorer/OmMotorer/VolvoPenta/Identifieramotorn/tabid/345/Default.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 30 Januari , 2012 Hej. På aktre sidan av överhuset ska det sitta en ganska stor metallskylt och neders på den brukar numret stå. Det börjar med PZ följt av ett antal siffror. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 31 Januari , 2012 Hej igen. Jag har tittat på några av mina överhus och det står i nedre högra hörnet på skylten: PZ NR och sedan fem eller sex siffror. Det fanns både ock på mina drev. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bogus 3 Postad 1 Februari , 2012 Jättebra, tack för hjälpen. Har för mig att det är massor av färg på den skylten så det är väl därför som jag missat det. Ska ner i helgen och kolla i dagsljus. Mvh/Bous Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser