flipperjanne 4 Postad 20 Januari , 2012 hej har ni några tips på vad en ad41 kan tänkas läcka lite kylarvätska? på två månader upp till roten på länspump ca. trode själv de va kondens först men det har inte frysit motor från 89 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 554 Postad 20 Januari , 2012 Ett vanligt ställe är mellan limpa och turbo, om man har den gamla typen av packning. Limpan är av aluminium, och turbon av gjutjärn, så de rör sig olika vid temperaturväxlingar. Om man byter till den nya packningen av rostfritt stål, blir man av med läckaget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipperjanne 4 Postad 21 Januari , 2012 jag har nu lokaliserat läckage mellan termostathus och avgaslimpa hur är dessa monterade? ser ut som de är ihoptryckta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 21 Januari , 2012 Hej. Det sitter en plaststos mellan termostathuset och limpan med o-ringar på. Den kan ibland bli deformerad och då läcker det. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipperjanne 4 Postad 22 Januari , 2012 jo jag hittade en sprängskiss och ser där oring på båda sidor om stosen så det räcker inte med att byta bara oringar? verkar som att om man ska komma åt stosen behövs demonteras en hel rad med grejer och byta packningar och oringar till dessa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 22 Januari , 2012 Hej. Är stosen felfri så går den självklart att använda. Det kan räcka med att bara lossa termostathuset vid byte, med det är rätt krångligt. Kolla hålen där stosen ska in. Är ytorna där dåliga så kan det bli problem att få det tätt. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser