Tollaren 6 Postad 20 Januari , 2012 Hej! Jag är ny medlem här, men har varit inne och fått många bra tips på denna saiten tidigare så nu var det dax tycker jag. Har lite funderingar angående kapelltillverkning med nya kapellbågar. Jag skall göra nya bågar till ett nytt kapell som en tapetserare skall göra. Han vill utgå ifrån det gamla kapellet. Problemet är att den främsta bågen är bockad som ett u, det ser väldigt konstigt ut framifrån. Min undran är skall den främsta bågen följa framrutans profil (se foto) eller skall den vara som ett u? Alla bågar skall nytillverkas. Jag vet att en del anser att man inte skall sy efter ett gammalt kapell men enl. tapetseraren är det billigare att utgå ifrån det. Tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Weekender23 2 Postad 20 Januari , 2012 Tjena! Den kan följa rutan, bara du har en liten uform på den i överkant så att vattnet rinner av. Du kan prova att malla med VP-Rör och en lina så gjorde jag på min gamla båt som helt saknade bågar och kapell när jag köpte den, Sen kan man även använda byggplast och klippa och tejpa för att få kapellet som man vill ha. Mvh/ Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tollaren 6 Postad 20 Januari , 2012 Tack för snabbt svar. Då kanske man skall bocka den främre med typ 5 bockar och övriga med två bockar så kanske det ser vettigt ut. Mvh Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser