alubatar 22 Postad 26 Januari , 2012 Ska bli instumentpanelen till min egen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 31 Januari , 2012 andra båten ihop häftad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 31 Januari , 2012 Även om jag personligen tycker aluminiumbåtar är skitfula..så måste jag ändå säga att jag följer tråden och är mycket imponerad av dina kunskaper Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 31 Januari , 2012 Nu blev jag lite nyfiken...varför har du valt att sätta föraren på babordssidan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 31 Januari , 2012 tycker det är smidigare med reglaget. vet att höger är bättre vanligvis men tror inte det gör så mycket när motorn monteras så högt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 3 Februari , 2012 Har beställt fotgas, vatten intag och motorlift. Nästa vecka ska en båt till smögen (MA composit och plexiglas) för rutan. Senast ändrad av alubatar | 03 februari 2012 | 10:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svwerker 0 Postad 4 Februari , 2012 Några bilder på botten med dess steglister? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 4 Februari , 2012 Steglister har jag inte fått än, deska komma nästa vecka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 4 Februari , 2012 Gillar materialet, älskar formspråket. Flott så det räcker och blir över! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 6 Februari , 2012 4 nya bilder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst and78nil Postad 6 Februari , 2012 skitsnyggt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 8 Februari , 2012 Nu är steglisten på plats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 11 Februari , 2012 Lite uppdatering Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 15 Februari , 2012 Har fixat en vatten pickup till motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 15 Februari , 2012 och stolarna har kommit. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AgatonSax 0 Postad 15 Februari , 2012 Snyggt hantverk! (men det blir litet raggarbåt över den va?) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 15 Februari , 2012 Lite raggarbåt blir det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 15 Februari , 2012 Raggar-racer....racer-raggar...vad man än kallar den så är den fräsig och ett riktigt fint bygge! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 15 Februari , 2012 Namnet ska blir Raptor (flygande dinosarie) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 15 Februari , 2012 Nja, om jag får vara lite messersmith här så används ordet Raptor egentligen för rovfågel. Det är också en del av namnet Velociraptor vilket är en marklevande dinosaurie med fågellikt beteende. Rovfågel är ju ett passande namn på en båt tycker jag...det fanns ju ett futuristiskt projekt som hette Stormfågel en gång i tiden. Min tanke är inte att skriva dig på näsan men det kan ju vara bra att veta den korrekta betydelsen för namnet du valt för båttypens. Mvh Fred (De flygande dinosaurierna kallas för övrigt Pterosaur...men det är ju inte ett så kul båtnamn...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 15 Februari , 2012 tack så någa hadde jag inte kollat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 15 Februari , 2012 Jag tänkte att om du får för dig att börja serieproducera och fixar en logga så är det ju dumt om den bygger på en missuppfattning... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AgatonSax 0 Postad 15 Februari , 2012 Men herregud, menar du allvar med detta? Alubatar, glöm allt ovanstående och döp båten till vad du vill! Mamma mia. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 15 Februari , 2012 Varför skulle jag inte mena allvar? Ingenstans skrev jag att han inte skulle döpa båten till Raptor, jag förklarade bara för honom att det inte är en flygande dinosaurie. Det var i all välmening så att han inte går och tror en sak som inte stämmer. Förövrigt tackade Alubatar för informationen. Problem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M_i_c_k_e 1 Postad 17 Februari , 2012 Och vad tror Du att totalkostnaden blir exkl motor? Snyggt arbete. / Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 17 Februari , 2012 Nån mer än jag som tror att agaton sax är ett forumtroll? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 17 Februari , 2012 Vet inte exakt än men tror det skulle hamna nånstans mellan 165/170000:- själva rutan går också till en 15000:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AgatonSax 0 Postad 17 Februari , 2012 Westfjord och Flintstone: Det måste vara jobbigt att var en missförstådd ingenjör. Ni har ju rätt egentligen, synd bara att ingen orkar lyssna på er... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 17 Februari , 2012 Orkar lyssna på oss!!! om någon slår alla rekord på att få mothugg på forumet så är det väl du... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 17 Februari , 2012 Sluta bråka ni förstör ju Alubatars tråd Fantastiskt fint bygge , Ser framemot rapport efter första testkörning Senast ändrad av blondbella | 17 februari 2012 | 21:23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser