anders66 0 Postad 17 Juli , 2006 Hej Alla! Är det någon som har delar till en MD32A. Behöver en kyllimpa i gott skick. Tacksam för alla förslag! Må gott /Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lkalle 0 Postad 17 Juli , 2006 Tack Kim. Är kanon nöjd med båten och med hela resan, blev 40 bast påvägen hem också, så bättre pressent kan man ju inte få.// Ha en skön seglar sommar, har ju börjat perfekt. Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nikolai 0 Postad 17 Juli , 2006 Vad göra har en 25 hästars susuki 3cyl 91 årsmod går kanon bra förutom på tomgång tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 19 Januari , 2012 Idag har jag börjat bygga min nya båt. En aluminium racerbåt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 19 Januari , 2012 En bild till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
a-jacobsson 0 Postad 19 Januari , 2012 Ser fräck ut! Se till att hålla tråden väl uppdaterad med bilder! =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 19 Januari , 2012 Hej Ser häftig ut ! o lycka till! Men välj rätt legering ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 19 Januari , 2012 Den är rätt och lite hårdare än vanlig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 19 Januari , 2012 och så ska den serut när den är färdig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 20 Januari , 2012 Lite nya bilder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 20 Januari , 2012 Det går undan! Smidigt material att jobba i, aluminium, om man vet vad man gör vilket du ju verkar göra! Vad tror du slutvikten kommer hamna på och vad tänker du dig för maskin på den? Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 20 Januari , 2012 Skrovvikten är 410 kg och ska montera en Suzuki 200 hk exante 2t Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 20 Januari , 2012 aluminium är smidig och jobba med räkna med att det tar 40 timmar och färdigställa skrovet med länsrör, kabelgenomföringar, slipat och polerat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 20 Januari , 2012 40 timmar?!! Det ju ingenting!! Har du planer på serietillverkning om den blir bra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 20 Januari , 2012 Hej Jag är imponerad : Går det verkligen så fort att tillverka en alu båt? Kan man ju undra över tex busters prisbild.. Skämt åsido igen impad.. Skulle inte tveka en sekund att köpa båt av dig trots att det är aluminium.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 20 Januari , 2012 yepp det går fort och priset på de flesta är alldelas för hög men det är en fördel för mig som mest jobba med offentlig upphandling. Tror inte att jag ska serie tillverka de, ska byyga en till nästa vecka som är såld. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 21 Januari , 2012 sista bilder för denna vecka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 21 Januari , 2012 Fortfarande imponerad. Jäkligt snygg/häftig båt En nyfiken fråga . Vad ligger materialkostnaden på /kg? Antar att även båt aluminium handlas i kg? Har dock inga ambitioner att bygga själv då jag både saknar kompetens och utrustning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 21 Januari , 2012 Materialet kostar /- inkl skärningen, bocka späntar mm och transport på 32000:- ex moms Ritnings kosnader ligger på 18000:- Då är det 5083 h321 5754 är 5 a 6 kronor billigare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 21 Januari , 2012 Tack o bock för infon ! Det verkar ju ganska rimmligt, förutsatt då att man har kunskaperna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 279 Postad 23 Januari , 2012 Grymt häftig! Snyggt jobb! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batamatoren 0 Postad 23 Januari , 2012 Sjukt grymt och se hur det går. Ger mig hopp om att kanske börja bygga en egen. Hade jag haft ett tillräckligt stort garage så kanske. När beräknas båten vara färdig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 23 Januari , 2012 Den första ska till Stockholm (bara skrovet), min egen vill jag har färdig i April Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 23 Januari , 2012 Nästan allt är svetsad utom golvet och mitt konsolen, golvet glömde de och kommer i morgon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 23 Januari , 2012 Halva båten är slipad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 23 Januari , 2012 Ah, det är så frustrerande att bilderna blir så små på den här siten...man vill ju kunna se alla snygga detaljer!! Båter ser onekligen riktigt grym ut! Har du funderat något på eventuell ytbehandling eller ska den behållas i rå aluminium? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 23 Januari , 2012 du kan kolla på http://www.facebook.com/photo.php?fbid=363742933652969&set=a.360796970614232.100200.100000517972362&type=1&theater#!/pages/AluminiumbÃ¥tar/161577847212426 då har du lite bättrebilder Vet inte tror det blir rå alu, båten är rätt så slät så tror inte det behövs. Insidab fram ska det blir gummicoating mot kondens och ljud. Senast ändrad av alubatar | 23 januari 2012 | 18:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 25 Januari , 2012 nu är allt svetsad utom lite små detaljer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 26 Januari , 2012 Idag har jag varit lite kreativ med aluminium Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser