thorsten 0 Postad 19 Januari , 2012 Hejsan! Nu börjar jag se över ett motorbyte på min Flipper 700. I dagsläget sitter det en Aq200d som börjar bli sliten. Tänkte höra med er om någon har erfarenhet av Ful-block från Usa. Alltså helt rena block som man plockar över generator och tändning osv. Typ Cheva 350. Eller ska man satsa på en beg. motor färdig. Jag har god meckvana och drevet vill jag behålla. SÅ det e inget problem rent praktist. Och endel stoppar en bil 350 motor i båten och hävdar att det endå e samma kam på motorerna. Kom med tips! Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paliswe 3 Postad 19 Januari , 2012 Att köpa ett block från USA (eller av svensk importör, t ex Johns Båtmotor) är relativt billigt och du får nya grejor. Köper du begagnat vet du inte vad du får. Lite mek att flytta över generator och startmotor och sånt men är du händig så lönar det sig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boso 0 Postad 19 Februari , 2012 Jag köpte ett longblock från Rapido Marine i Florida. Funkade perfekt. Köpte även aluknän där (1/2 priset). Alltsomallt kostade det 15 000 SEK intullat/inmomsat och klart. Sen måste du sätta över lite prylar från den gamla motorn (ett par tim jobb) Båten ha gått utan problem i 2 säsonger nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser