Gäst Robert Postad 12 December , 2004 Hej! Undrar lite om var/hur varvtalet mäts på en B20. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LasseF 0 Postad 12 December , 2004 Oftast på tändspolens -(minus)sida. Det finns även gamla Smith-instrument som mäter på tändspolens sida. Mvh LasseF Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
VolvoMan 1 Postad 12 December , 2004 Japp, från tändspolens - sida. Dock har jag erfarneheter av ett bra antal ORGINAL varvräknare, som inte ger korrekt varvtal. T.ex. har/hade jag 3st. orginal varvräknare, som alla visade mellan 150-400rpm mindre än riktiga varvtalet under körning. Dock visade alla med 20rpm:s norgrannhet rätt vid tomgång. Byte av varvräknare till en jenkkarmodell från AQ151/171 motor hjälpte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Robert Postad 14 December , 2004 Tack för svaren. Undrade med anledning av att jag skulle lyfta ur motorn och hade lossat alla kablar, då slog det mig att jag inte lossat varvräknaren (trodde den var mekanisk). Men nu vet jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser