Gedda 24 Postad 15 Januari , 2012 Godkväll! Efter att ha sett Båttokig igår på Svt så fick man sig ett båtrus, har suttit hela dagen och kikat bilder från förra båtsommaren, kikat statusen på beg.marknaden på blocket och suktat efter mer och mer båtrelaterade saker och ting! Och nu är väl standardfrågan såhär års, vad har ni för ambitioner med årets mässa i Göteborg? Bara drömma sig bort en stund, köpa ny plotter, nya segel eller kanske köpa en ny båt? Själv har jag väl inga direkta planer mer än att det är tillbehörsavdelningen som lockar mig mest, en dieselvärmare önskar sig frugan bland annat, eller bara värme i allafall Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 15 Januari , 2012 Har du kallnat eller bara legat av dig!? Skulle min fru haft några specifika önskemål om något i båten hade jag fixat det på stört. Nu har jag tyvärr aldrig upplevt något sådant. Dvs inte sen hon, efter att jag varit båtlös i tre timmar, tvingade mig att köpa en havsfidra. Det är väl inte het otänkbart att jag går på båtmässa kanske tom både i Göteborg och Stockholm. Men några större ambitioner har jag nog inte. Men kolla kan ju inte va fel och tjöta med några försäljare kan ju va intresant. Nu såg jag som tur va inte Båttokig på tv - tokig är man ju själv. Däremot var jag och tittade på Rolf Bjelkes och Deborah Shapiros nya film, ”Vildmarkshav” i Hunnebostrands folketshus. Salongen var fullsmockad. Så det finns en hel del tokiga människor här ute - fast jag tyckte att det fattades en i sommras. Inte så att man längtade ner till södra ishavet efter att man sett filmen, men en upplevelse var det. http://www.northernlightsail.se/filmvisningar.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 16 Januari , 2012 ja det är ju alltid bäst att göra som frugorna säger, det vinner man på i längden! Men det handlar om prioriteringar när man har ett stort projekt som jag har så gäller det att veta i vilken ände man ska börja :-) Även jag är lite sugen på stockholmsmässan, får se om man kanske tar en weekend dit eller så :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 16 Januari , 2012 Mässan i Lillestrøm Norge! Liten men naggande god! Norrmännen har lite andra tillbehör än gängse firmor i Sverige. Ofta av bättre kvalitet, det värsta skräpet ser man sällan. Mässor i vår: Göteborg 4-12 februari Helsingfors 10-19 februari Köpenhamn 24-26 februari Älvsjö 2 – 11 mars. Lillestrøm 20-25 mars Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 16 Januari , 2012 Hej Tackar för tipsen! Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 17 Januari , 2012 kanonbra! då kanske man ska ta en trip dit och passa på att hälsa på sina vänner i oslo! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser