livinloud79 0 Postad 13 Januari , 2012 hej är det nån som vet vart jag kan hitta en ny eller begagnad omc ford 2,3l motor som passar i en bayliner 1952 capri ??? eller åtminstonde bottendelen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henketuffing 0 Postad 13 Januari , 2012 http://www.hansenkatalogen.se/sv-SE/HansenMarine/Startsida.aspx Här kanske det kan finnas något användbart! Hittade ingen ny 2,3L motor men dom har en 3L som ser rätt lik ut, skadar väl inte att ringa och fråga! Lycka till! Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
livinloud79 0 Postad 13 Januari , 2012 tack, kollade där och mailat dom om vad dom har,den 3 liters dom hade på sin hemsida så är insug och avgasportarna tvärtemot 2,3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 553 Postad 14 Januari , 2012 3,0 litersmotorn är en GM- motor, så det är en helt annan motor. Om jag inte minns fel, är 2,3- litersmotorn från Ford, den så kallade Pintomotorn, som satt i Ford Taunus, Sierra och vissa Granadamodeller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
livinloud79 0 Postad 18 Januari , 2012 jo det är nästan en pintomotor som jag förståt,men dom kallar den här för Lima istället för pint men lär nog va snarlik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser