roblon 0 Postad 11 December , 2004 funderar på att lägga teak i sittbrunnen och har surfat runt lite och sett att en del säger att man ska ha ribbor under teaken. hur gör man? är det bara o skruva fast och täta runt om och självklart behandla teaken? mvh//Roblon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 186 Postad 12 December , 2004 Hur menar du? Skall du lägga teakplywood, teaktrall, fanéra befintlig plywood med teakfanér, limma teakribb på befintlig durk? Hur ser det ut idag? Varför är det självklart att behandla teaken? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
roblon 0 Postad 12 December , 2004 hej jag har nu rivit b ort mattan som låg på durken och hade tänkt att lägga durklplywood som man kan köpa i stora skivor som är färdig nåtade o allt. jag såg det osm en självklarhet att behandla den. men jag kan självklart ha mycket fel. mvh//roblon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 186 Postad 13 December , 2004 Montera bort de gamla skivorna och använd dem som mallar, såga till nya av de nya skivorna som brukar vara färdigbehandlade på ytan, tänk på att passa nåtspåren så att de stämmer mellan bitarna, behandla kanten på skivorna med ren oförtjockad epoxy så slipper du att de skiktar sig. För vi pratar väl pm plywooden som ser ut som nåtad teak? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
roblon 0 Postad 13 December , 2004 tackar för svaret vad ska jag använda för lim? behöver man täta runt om? mvh//roblon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 13 December , 2004 Sorry Roblon! Fattade inte att vi talade om durken i din båt. Mvh Sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 186 Postad 14 December , 2004 Instruktioner hittar du här, http://www.sika.se/download/files/4324/Teakdäck A3.pdf men det finns såklart andra fabrikat än Sika. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser