Gå till innehåll
fredag 22 november 2024
roblon

teakdurk

Rekommendera Poster

funderar på att lägga teak i sittbrunnen och har surfat runt lite och sett att en del säger att man ska ha ribbor under teaken. hur gör man? är det bara o skruva fast och täta runt om och självklart behandla teaken? mvh//Roblon

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur menar du? Skall du lägga teakplywood, teaktrall, fanéra befintlig plywood med teakfanér, limma teakribb på befintlig durk? Hur ser det ut idag? Varför är det självklart att behandla teaken?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej jag har nu rivit b ort mattan som låg på durken och hade tänkt att lägga durklplywood som man kan köpa i stora skivor som är färdig nåtade o allt. jag såg det osm en självklarhet att behandla den. men jag kan självklart ha mycket fel. mvh//roblon

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Montera bort de gamla skivorna och använd dem som mallar, såga till nya av de nya skivorna som brukar vara färdigbehandlade på ytan, tänk på att passa nåtspåren så att de stämmer mellan bitarna, behandla kanten på skivorna med ren oförtjockad epoxy så slipper du att de skiktar sig. För vi pratar väl pm plywooden som ser ut som nåtad teak?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tackar för svaret vad ska jag använda för lim? behöver man täta runt om? mvh//roblon

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sorry Roblon! Fattade inte att vi talade om durken i din båt. Mvh Sten

post-3061-1394234317,7967_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...