tr9945 0 Postad 9 Januari , 2012 Hej ! Undrar om någon på forumet har någon erfarenhet av denna båt , har letat som en galning på nätet efter info/tester utan något resultat Mina frågor 1. Får man verkligen plats i ruffen om man ska övernatta ? (är 1,83 lång) 2, Går den bra i sjön vid svårare vågor . 3. Planar den med 3 personer ,Motor en mercury 50hk efi -11 4takt Sorry om jag inte pratar båtspråk har inte mycket erfarenhet av båtar och båtliv är ny på området Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
varaderon 0 Postad 9 Januari , 2012 Tjena. En polare hade en sådan båt ett par säsonger och det var både ris och ros. ja du får plats att sova i den, men det blir ingen törnrosasömn. Angående körning vid sjögång, tror jag inte det var några problem, Den stora nackdelen var att motorn är på tok för liten för det skrovet. Båten är kanska bred och det är mycket vatten som ska pressas undan. Så fort det satt någon längst bak i båten, så ville den bara gräva ner sig, så för att få upp den i plan så fick alla ställa sig så långt fram det gick. Ingen optimal motor/båt-kombination. Kanske att det går att hjälpa upp en del med ett par trimplan, men jag tycker inte det ska behövas när man hänger på en motor som är max vad båten är godkänd för... Tack för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tr9945 0 Postad 10 Januari , 2012 Tack så jättemycket för ditt svar varaderon Grymt att få feedback på båten av opartiska människor har nämligen svårt att lita på båtsäljarna Någon som har mer info ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser