NisseNilsson 0 Postad 8 Januari , 2012 Hej. Har en Nimbus 3000 med en TAMD 40A som jag skall skruva av insprutningspumpen på för att den läcker. Jag har lossat alla rör, vajrar och de 3 fästbultarna men det verkar som den ändå sitter fast i något. Någon som vet vad jag missat?? Skall lämna in den och få den provtryckt och reparerad. Jag har även en fråga till. När jag sedan skall skruva tillbaka pumpen så skall jag sätta in ett verktyg i ett hål i svänhjulskåpan för att låsa motorn i övre dödläge. Tycker att jag har letat överallt men hittar inte detta hål. Är det någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 8 Januari , 2012 Hej. Är du medveten om vad du har gett dig in på? Om du inte har dom mätverktyg som erfordras har du inte stor chans att få pumpen rätt inställd. Anlita någon som kan detta är min rekommendation. Om du ändå ska ta loss den själv så måste den lossas framifrån. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NisseNilsson 0 Postad 9 Januari , 2012 Hej !! Jag kommer att ta hjälp med att ställa in pumpen, då jag inte har de instrument som krävs och Henrik har varir behjälplig och svarat på mina frågor så nu känner jag att det fixar sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser