Gäst Postad 3 Januari , 2012 Den här bilden fann jag på nätet och anledningen till att jag sparade den är kanske uppenbar. Ser ni vad jag ser? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 3 Januari , 2012 Näää Upplösningen är för dålig..............lyckligtvis..! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 3 Januari , 2012 Det är helt fel att ligga till ankars utan att visa ankarklotet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 3 Januari , 2012 Men klockspelet är hissat...! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 3 Januari , 2012 Inte helt säker men jag tror att ankaret har fastnat i något. Någon har gått in i maskinrummet för dörren står öppen och skall hämta verktyg medan killen håller på skall byta till dykardräkten för att hoppa i kolla ankaret. Ankarkättingen hänger spänt lodrät i fören. Tur de har vackert väder. Båten har svensk flagg och av bakrunden ser det ut att vara på västkusten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 4 Januari , 2012 Båten har svensk flagga, och det kan inte stämma på en sån flåde-båt... Det var det som jag såg först och som förvånade mig... Men jag hade inte blivit förvånad om det varit en norsk flagga... Att mannen i fråga står med pitten hängandes utanför badbyxorna är inget förvånande i sig, möjligen förargelseväckande... Senast ändrad av Kenneth_S | 04 januari 2012 | 14:29 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 4 Januari , 2012 Seari: Är du nyss fyllda 13 år, eller finns det faktiskt nåt seriöst båtforum-relevant i bilden? Svara helst omgående och utan undanflykter, har du av ren obetänksamhet slösat med forummedlemmars tid och engagemang? (Föredrar f.ö. en kort och rak ursäkt hellre än undanflykter, för vi kan väl alla ha våra dåliga stunder.) Struntar egentligen i vilket, men man väljer ju vilka man man vill svara. Exempelvis Kalman skulle jag gärna försöka hjälpa i nån eventuell framtida fråga (även om han nog kan reda sig utmärkt väl även utan mina förmenta råd . / Thomas Senast ändrad av Thomas-1 | 04 januari 2012 | 19:13 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jannelu 5 Postad 4 Januari , 2012 Varför ska han behöva be om ursäkt??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 4 Januari , 2012 Thomas Du blev medlem: 2008-12-17 Du skulle vart med 2005 på hösten. Det var tider det. Steve med selcon och rövarn och all va de hette. Denna tråden är inte en en storm i ett vatteglas, mot på den gamla goda tiden - då hela havet stormade, Trodde först att det var prins Carl Philip - men jag ser ju dåligt - borde gått till optikern för länge sen. Hör dåligt också. Fast det man inte ser och inte hör har man ju inte ont av. Sen kan det ju va en aning taskigt om resårena i badshortsen blir för uttöjda. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 4 Januari , 2012 Hej & nix! inte 13 fyllda; fullt vuxen, med gott omdöme, kärlek till hav och båt och stor respekt för hav, båt och mina forumkompisar här. När det gäller bilden så är ditt angrepp (eller vad man ska kalla det för) förvånande och samtidigt inte. Vi har inte alla samma syn på detta med humor och tydligen inte heller samma syn på vad man kan skriva i ett forum. När det gäller bilden och anledningen till att jag valde att göra inlägget så får du historien här: Bilden kommer från en objektsbeskrivning på blocket.se. Bilden föreställer en kille som står på akterkant och, som det synes, med brallorna nerhasade. Det roliga med bilden är att säljaren sätter in en helt seriös bild på sin båt (och kanske sig själv) men missar hur bilden uppfattas. Så vad tror du då om bilden? Tror du att den är sann, att den är producerad av en sjuk hjärna som vill attrahera små barn eller vad tror du? Sähär är det: Killen har oranga shorts på sig med en färgrand liksom i mitten på byxorna. Den övre färgranden gör att det ser ut som om byxorna är nedhasade men faktiskt, och detta har jag kollat med gott resultat då bilden hade fin skärpa. Byxorna är inte nedhasade utan han är fullt lagligt och omdömesgillt påklädd. Sensmoralen och humorn då? Jo inlägget gjorde därför att bilden är sann men valet av byxor den dagen istället gör att det ser ut som om han står och blottar sig, från sin 2 miljoners båt på blocket. Det gör han inte; han valde sina favvoshorts, en kompis tog bilden och så blev det så fel. Hoppas stormen bedarrar snart och att vi finner annat att förfasa oss över; räntehöjningar, svältande barn i resten av världen, morden i Malmö, KD, sjukdomar och att vårt liv en dag ska sluta, poff... off... borta. Må vara att döden kommer som en vän men tills dess behöver vi inte köra båt i snäva svängar. Upp med humorflaggan Danne Senast ändrad av Seari | 04 januari 2012 | 21:34 Senast ändrad av Seari | 04 januari 2012 | 21:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 4 Januari , 2012 Tråden borde ha skapats i Övrigt snack i brist på slasktratt-kategori...för jag kan inte för mitt liv förstå vad den har med motorbåtar att göra eftersom det tydligen handlade om att skratta åt säljarens klantighet i sitt val av klädesplagg... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 4 Januari , 2012 Trodde att det räckte att det var en motorbåt på bilden för att få passa under menyn Motorbåtssnack Mvh/Danne Senast ändrad av Seari | 04 januari 2012 | 21:37 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 4 Januari , 2012 Lite kul var den allt. ännu roligare att någon blev så arg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 4 Januari , 2012 Hahaha.... Man ser det man vill se. Förövrigt, Seari 1 - Thomas 0. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 4 Januari , 2012 Det beror väl på hur man ser det...jag skulle nog påstå det motsatta... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 4 Januari , 2012 Det gör ju du alltid som den självutnämnde du är. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 4 Januari , 2012 ...och vad menar du med det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 4 Januari , 2012 Nu tänker jag göra mitt allra sista inlägg i just denna tråd och det är en förhoppning att vi slutar tråden här och nu. Min tanke var att delge er något kul men sedan dök det upp fundamentalister som bara väntade på att få mata sina troll. Jag tänker inte ens ställa frågan Varför? Kan vi inte bara lägga av alla kommentarer och istället tänka den goda tanken. Felet var mitt för jag trodde det var högre i tak än såhär och det är det inte. Det får vi acceptera! Så för den goda sakens skull erkänner jag mitt fatala misstag och ber så mycket om ursäkt för mitt övertramp, min dumhet och för mina 13 år, som någon anser vara min rätta ålder. Jag är lycklig ändå men vägrar se poängen i att inte acceptera att vi har olika humornivåer. Båtägandet är tydligen lika allvarligt som de stora livsfrågorna men av egen erfarenhet vet jag att livet är större än båtägandet. Punkt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PeltO 12 Postad 4 Januari , 2012 Haha, kul läsning. Men det va attans vad snåla dom va med flaggan, fanns det bara gästflaggor kvar i affären när kom köpte flagga? En sån där liten pappersflagga på tandpetare som man sätter i tårtor mm hade ju fyllt samma funktion men till en bråkdel av priset . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 5 Januari , 2012 Tycker fortfarande att det som inte stämmer, är att det sitter en svensk flagga på en sådan flåde-båt... Det är inte ofta man ser en sådan syn, åtminstone inte här på Västkusten... Men visst ser det ut som om han står med pitten hängandes ut... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 5 Januari , 2012 Skenet bedrar. Nog för att båten är stor men den är väldigt gammal. Är inte 100% men tror den låg på slipen på kompisens jobb för nån månad sen. Köpt nere i Medelhavet så den har inte kostat några mängder. Dock kostar det alltid en slant att ha stor båt oavsett årsmodell... Sliten på nära håll och under vattenlinjen såg den ut som en sönderspacklad epa-traktor Det skulle tydligen köras charter med den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snipan_71 0 Postad 5 Januari , 2012 Hehehe... snacka om avundsjuka, när den är som värst Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tindritus 0 Postad 5 Januari , 2012 Hahaha! När förklaringen på bilden kom så blev den ju ännu roligare. Kvittar väl vart på forumet den läggs ut så länge det är humor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DannyJ 0 Postad 5 Januari , 2012 Bilden var ju riktigt rolig, speciellt när den ligger på en annons också Men det som är ännu roligare är hur vissa har valt att kommentera bilden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 5 Januari , 2012 Jag förstår inte alls det roliga...visst, bilden blev lite tokig vilket annonsören missat men ska verkligen mannen på bilden hånas för det på sveriges största båtforum? Inte nog med det, nu hånas dessutom de medlemmar på forumet som försökte ta trådskaparens fråga på allvar, de som inte kunde tänka sig att TS verkligen la ut bilden på grund av att det ser ut som att killen blottar sig. Skulle det vara roligt? Vad är det för nivå på det här forumet egentligen...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 5 Januari , 2012 Tror inte många har råd med den jollen här på forumet. även om den är så risig o gammal som någon påstår. men det är ju min tro o vad vet jag som kör i en stållåda från 1958 ser mycket trevlig ut i mina ögon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 5 Januari , 2012 Håhå..ja..jaaa..... Oj..oj.... Försökte på ett litet finurligt sett svara: vad ser jag.... Men ironin, tankeleken, odrvalen, det hela var kanske alldeles för sublimt . Jag tänkte ju avstyra det obscena på ett fint sätt, men där ser man.... Det jag inte förstår av de efterföljande svaren är...en flådig båt? nå..så väl då. Får man inte ha vad man vill? Är det den berömda avundsjukan som är framme? Så länge som den inte drar upp en massa svall eller prejar mig i ett trångt sund bryr jag mig inte om hur dyr eller stor båten är. Att vederbörande gillar visa upp sig...tja... jag tror den som lade upp bilden här i tråden är snuskigare om jag får säga så. Det är bara att skratta åt honom. Thomas-1....tack för förtroendet. Vem vet...jag kanske kommer med en fråga vad det lider. Just nu funderar jag på att göra en självbärande gångbro ut till bryggan/plattformen de sista 12 metrarna. Men det är en annan tråd. Ha gott folk. Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 5 Januari , 2012 Seari: :-) Sura lagom, i forum kan man naturligtvis gärna få skämta litet kortfattat även i dess seriösa delar. Men detta tycks tyvärr alltför lätt balla ur alldeles utan viss reglering, och poänglös underlivshumor kan utbreda sig där den inte borde finnas. Nu har du ju redan bestämt dig för att jag som förmodad fundamentalistiskt trollmatare inte ens är värd en fråga om varför. (Tyvärr råkade du sätta ett frågetecken efter, så då är det ju ändå en fråga. Svarar alltså antingen du vill eller inte. Hade du valt övrigt-forumet och antytt - i rubrik eller annars textmässigt - den pubertalt låga humornivån, och att det gällde en annonsbild, så hade vi med mer vuxen humor sluppit leta finesser. Man tror ju gärna att ett inlägg i en seriös forumdel, med ett rätt framträdande underlivsskämt i själva verket innehåller nån sorts humoristisk knorr där det verkliga svaret angående vad som är fel i bilden är det inte uppenbara, nåt sånt? Tyvärr slöseri med tid i detta fallet, och det är just det som irriterar mig. Ingen finess alls, bara tröttsamt sökande efter nån sorts förmodat överraskande knorr i bilden. Nå, eftersom du inte tycks ha sinne för detta så hjälper nog tyvärr inga långrandiga förklaringar.Rapporterar detta inlägg, är nyfiken på om admin har mer sofistikerad humor? Föreslår flytt av tråden till dösnack, för de seriösa forumen skall väl helst hållas någorlunda textmasseplöj-mässigt rena och sökbara för efterhandsgooglingar, eller? Kalman: Följer dina vedermödor angående bryggan, verkar ju vara ett gungfly av bottenlös gyttja.Är ju f.ö. aktuellt i dessa dagar med sk kvicklera som kan bli helt flytande här i götaälv-dalen och trondheim. (Haha, sagt för att åtminstone få nåt kvickt i denna tråd.) / Thomas Senast ändrad av Thomas-1 | 05 januari 2012 | 20:21 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 5 Januari , 2012 Hej Thomas Det är ju det här som är grejen ..som får folk att engagera sig sig i forum liksom du, Personligen ser jag det humoristiska i bilden och kan inte förstå irritationen, men vi har ju alla olika preferenser. Iofs kan jag hålla med om att det inte hör hemma i motorbåtsnack trots att det är en motorbåt. I all välmening Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 5 Januari , 2012 Föreslår att vi alla i fortsättningen vänder oss till Thomas 1 och får våra inlägg godkända före eventuell publicering. Han är ju den som oftast VET hur det skall vara, vad som är tillåtet och lämpligt under olika rubriker, sedan må det gälla miljöfrågor eller humor. Själv tycker jag att det var en ganska kul knorr på inlägget, med tanke på att killen faktiskt inte visade snoppen. Men förstår nu att jag har dålig smak och borde lvara försiktig med att yttra mig utan att ha kollat med någon smakdomare först. Mvh/Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser