toaen 510 Postad 2 Januari , 2012 Det här är faktiskt en båtrelaterad fråga fast det kanske inte ser så ut med tanke på rubriken. Fick ett mail från en havsfidraägare som hade några frågor. Skulle bifoga ett par bilder - egentligen ritningarm som jag skannat av oh har ligganded på min dator. Jag har gjort liknade massvis med gånger och det har aldrig varit nåt problem, När jag gör det kommer det upp en gubbe som grinar mot mig och texten;Följande Pluggin-program har slutat att fungera; Silverlight plug-in Datorn har nog stått på sen efter Jul - man måste ju va ständigt uppkopplad. Tänkte att det var nåt som hänt, Mina datorer bruka börja krångla så efter några år innan de till slut lägger av helt. Startar om datorn, men det är samma sak. Mailar den text som jag skrivit till mig själv och går och startar min bärbara fator. Hämtar upp mailet, klistrar in min text i svaret, försöker bifoga samma filer (som jag har liggandes även på min bärbara dator) och möts av en gubbe som grinar mot mig och texten; Följande Pluggin-program har slutat att fungera; Silverlight plug-in. Börjar misstänka att det är nåt annat skamstyg. Googlar på Silverlight plug-in och möts först av en text som jag tror handlar om att bojkotta Silverlight. I övrigt begriper jag inte något. Är det nån som begriper nåt - jag gör det inte Och vad gör man åt det hela? Skall strax gå ner i garaget och städa och lasta bilen för att köra till soptippen. Kanske skulle jag ta med mina datorer och lämna på elektronikåtervinningen och bli en fri och lycklig man. En tanke for till Ronny Eriksson och med lite travestering på honom skulle man kunna säga; Jag vaknade på morhonen, slog på datorn, och så va den dagen förstörd Datorer är nån dj....a skit som bara ställer till elände. Bara kostar pengar, är en av de värsta tidstjuvarna som finns och är dessutom beroendframkallande. Man säger ju att summan av lasterna är konstant Jag har helt klarat mig undan rökning, sprit och knark, men jag äter för mycket, rör mig för lite och dessutom har jag hamnat i beroendetällning till dessa elendiga datorer, som jag dessutom inte begriper ett skit av. HJÄLP Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
makke_the_muss 27 Postad 2 Januari , 2012 ie explorer kommer iomed någon version som jag inte kommer ihåg sluta stödja plugins tex. flash och silverlight till förmån av html5. Jag kommer inte ihåg from vilken version det var men har du automatiska uppdateringar så är det ju inte omöjligt att det är det som har hänt....... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 2 Januari , 2012 Jag kör Google Chrom efter att i många år ha använt Firefox tills det började krångla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
makke_the_muss 27 Postad 2 Januari , 2012 Då har jag dessvärre ingen bra idé Men hoppas det löser sig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 2 Januari , 2012 Tack för ditt svar. Jag har inte full last avsett för soptippen i bilen ännu - så det alternativet känns lockande Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 2 Januari , 2012 När man har något som man inte får avslutat så ligger det där och skaver. Kunde inte låta bli att försöja bifoga en fil i ett mail igen, Helt plötsligt efter tre timmar fungerar det igen - åtminstone på min bärbara dator. Den lär väl klara sig för soptippen - denna gången. Det är ju den datorn jag kör SeaClear och digitalt sjökort i båten på. Även om jag inte begriper något så har jag i alla fall kommit på en ny devis Jag vaknade på morgonen och startade datorn - och så va den dagen förstörd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser