Adam61 0 Postad 31 December , 2011 bifogar bild Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perra_linden 0 Postad 3 Januari , 2012 http://www.maringuiden.se/forum/;thread=279036&content_only=true&print_page=true Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 3 Januari , 2012 Vi väntar på den bifogade... bilden. Kan det möjligen vara så att du försökte ladda upp en för stor bild. Prova att pixla ner den. Jag brukar göra dom max 1280 x 960, (större är ingen ide') Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Adam61 0 Postad 8 Januari , 2012 tack , bifogar bilden i rätt storlek Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Adam61 0 Postad 8 Januari , 2012 nästa bild av samma propell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 8 Januari , 2012 Nä det där är ingen kavitationsskada det är dåligt material i propellern jag ser att det är en rostfri penta duoprop,kavitation brukar bli på baksidan propellerbladen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 8 Januari , 2012 Håller med, tycker inte alls att det ser ut som en kavitaionsskada utan mer att något har gått snett vid tillverkning. Kavitationsskador ser mer ut som att ytan blivit blästrad...vilket den ju i praktiken blivit. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 8 Januari , 2012 Jag har inte så mycket erfarenhet av kavitation på propellrar men dock erfarenhet av andra typer av av applikationer tex hydraulpumpar och liknande. Inte heller jag anser att detta är kavitation, sådana skador är ofta synliga i ett större område med fler olika stora urbränningar mera spritt över ytan. Måste vara någon typ av materialfel med föroreningar i metallen som troligtvis givit korrosion i korngränserna eller microsprickor som gör att så stora bitar lossnar. Jag skulle prova att reklamera en sådan skada. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 9 Januari , 2012 Tycker inte heller det ser ut som kavitation. Håller med övriga; ser ut som materialfel från tillverkningen. Jag skulle reklamera proppen. Senast ändrad av Anders_St | 09 januari 2012 | 10:43 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser