Gå till innehåll
onsdag 22 januari 2025
Adam61

Kavitation skada? bild

Rekommendera Poster

Vi väntar på den bifogade... bilden.

Kan det möjligen vara så att du försökte ladda upp en för stor bild. Prova att pixla ner den.

Jag brukar göra dom max 1280 x 960, (större är ingen ide')

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nä det där är ingen kavitationsskada det är dåligt material i propellern jag ser att det är en rostfri penta duoprop,kavitation brukar bli på baksidan propellerbladen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med, tycker inte alls att det ser ut som en kavitaionsskada utan mer att något har gått snett vid tillverkning. Kavitationsskador ser mer ut som att ytan blivit blästrad...vilket den ju i praktiken blivit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inte så mycket erfarenhet av kavitation på propellrar men dock erfarenhet av andra typer av av applikationer tex hydraulpumpar och liknande.

Inte heller jag anser att detta är kavitation, sådana skador är ofta synliga i ett större område med fler olika stora urbränningar mera spritt över ytan.

Måste vara någon typ av materialfel med föroreningar i metallen som troligtvis givit korrosion i korngränserna eller microsprickor som gör att så stora bitar lossnar.

Jag skulle prova att reklamera en sådan skada.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker inte heller det ser ut som kavitation. Håller med övriga; ser ut som materialfel från tillverkningen.

Jag skulle reklamera proppen.

Senast ändrad av Anders_St | 09 januari 2012 | 10:43

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...