Mackey 4 494 Postad 27 December , 2011 Jag behöver hjälp... Jag ska reparera lite olika gelcoat-skador på min Comfort 32:a av 1980 års modell. Vilken färg (kulör/nummer) är det på skrov respektive däck? Att det är olika färg är helt klart. Finns det några andra delar av båten som har andra färger än skrovet och däcket? Tack på förhand! Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Consensus 5 Postad 27 December , 2011 Hej! Skrovet är Jotun 2000. Däck och basinrede är Jotun 8012. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 494 Postad 28 December , 2011 Tack för hjälpen. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasAn 9 Postad 28 December , 2011 Jag har samma fråga fast för en Sunwind 26 från 1980.. Någon som vet? Mvh, Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PeKe 0 Postad 28 Juni , 2013 Jag håller med om att däcket är 812 men friborden skulle jag säga har en något mörkare nyans än 200. Jag testade att blanda ca 75% 200 och 25% 812,det blev inte så tokigt. Möjligen ytterligare något mera 200, men det kan nog variera från båt till båt Hälsn Peke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas99 64 Postad 28 Juni , 2013 Nu har jag ingen aning om färgkoderna till dom här båtarna, men problemet är väl annars att gelcoaten mörknar lite med tiden. Vilket betyder att antingen så matchar man färgen när man lagar och accepterar att med tiden blir lagningen lite för mörk, eller så gör man lagningen lite för ljus i början för att den med tiden ska mörkna och matcha resten av gelcoaten. Och det bästa är förstås som TS gör, att ta reda på vilken kulör det bör vara och ta den även om den i början ser lite för ljus ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser