rydan88 0 Postad 26 December , 2011 Hej. Undrar om någon vet max godkända motorstorlek på en four winns 180 horizon 1988 med utombordare? Har 140hk nu men har tankar på en 175hk. mvh johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mersey 3 Postad 2 Januari , 2012 Hej! Jag tror inte att Four Winns satte något max antal HK som man fick hänga på akterspegeln. Jag tror heller inte att US Coastguard, om de varit inkopplade, är lika noggranna som Sjöfartsverket/Norske Veritas när det gäller säkerhetstestande av båtmodeller. Däremot finns orginalbroschyrerna på Four Winns hemsida. Där framgår att Four Winns 180 Horizon såldes med motoralternativ upp till 150 HK utombordare. Med inombordare ända upp till 205 HK. Mvh Mersey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rydan88 0 Postad 5 Januari , 2012 Hej. Den infon har jag också läst på deras hemsida. Hörde mig för på ett forum i usa för just four winns båtar. Och enligt dem killarna så är det inga som helst problem! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser