Amanda31 21 Postad 22 December , 2011 Det ska bli 12 grader på juldagen. Min båt ligger med masten på på land. Så i princip skulle man faktiskt hinna sjösätta, segla en stund och sedan ta upp båten igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 22 December , 2011 Vad skall den på land och göra. Båtar skall vara i sjön. Har både segel och motorbåten i sjön. Så ut till jul skall jag, om inte isen lägger sej, men det är inte troligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Slutlekt 0 Postad 22 December , 2011 Funder själv på att ta en seglingstur på juldagen. Min ligger i men måste bara sätta på seglen så bär det av. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 22 December , 2011 Och dessutom lär det bli vind för många segel. En prognos talar om 16 m/s för att öka till 18 på nyårsafton. Jaja - det där med prognoser är ju som det är - det är ju hur det är iverkligheten som gäller. Jag har båten i sjön och seglen på. Hade tänkt ta av dem härom dan när det inte blåste så mycket och i övrigt va pen´ t väder. Men det kom naturligtvis ett uppdrag ivägen som jag inte kunde slingra mig ifrån. Så Thallatha ligger segelklar. Bara att släppa förtöjningarna, hissa segel och glida iväg.Kom nyss till de östliga delarna av landet och blir kvar här några dar, så jag har nog ingen möjlighet att ta ner seglen i år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amanda31 21 Postad 23 December , 2011 Problemet är väl att kranföraren tänker sig att ha ledigt på juldagen. Märkligt. Möjligen skulle jag kunna sätta spinnaker direkt och styra mot kajkanten... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 23 December , 2011 Du får väl ta min. Den ligger i sjön. Riggad och klar. Fast jag har ingen spinnaker, bara en genaker på rulle. Det kommer att blåsa skapligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 25 December , 2011 Nja,, något friskt här, men Mormor såg segla igår(Mormor är en IF) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 25 December , 2011 De va tur att du förklara att de va en IF som hette Mormor. Annars ä väl mormor dö. De ä väl hennes kâr skôddarn också. Kan de ha vört en kâr fra tôllar ô seiel, sôm v ude å seila - eller? Hôffer tog han´ te jûllen? Å de blåste rejålt - de kom ente bare en kåre. Senast ändrad av toaen | 25 december 2011 | 13:47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 25 December , 2011 Det är faktistk gott att inte va på sjön just nu http://www.utpost-hallo.nu/Dygnstabell.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser