Tjocka_Trisse 0 Postad 10 December , 2004 Hej Behöver nya segel till en stortriss. Har kollat segelmakares hemsidor på nätet men de verkar ju bara ägna sig åt mer eller mindre extrema produkter så därför söker jag någon som kan erbjuda normala brukssegel till vettiga priser. Tacksam för tips och erfarenheter. Hälsn TjT Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 10 December , 2004 Bodings har bra priser på dacronsegel till stortrissen. finns i både Stockholm och Göteborg. OSsegel som finns i Onsala utanför Göteborg har tillverkat till min Triss Magnum med mycket gott resultat. faktiskt så bra att de nu syr upp en genaker oxå. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst George Postad 10 December , 2004 För två år sedan tog vi in offerter på segel till vår stortriss. Vi fick det bästa priset (höstpris) från Bobo på Differenc Design 0523-38015. Bobo visade oss olika skärning och förklara vad som vad skilnaden i dragkraft och krängning fartbildande. Vi fick förtroene för honom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Falken_sail 0 Postad 13 December , 2004 Hej! Kungälvs plastservice har allt till Stortrissen.....precis allt. Kontakta Sidney Larsson: Löparegatan 2, 44290 Kungälv Tel. 0303-14107 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
osterman 0 Postad 20 December , 2004 Jag tittade runt lite efter sommaren efter ett nytt storsegel, det billigaste alternativet jag kunde hitta var KABAT Segel & Båt i Stockholm (http://www.segelochbat.se). De hade storsegel till MKII från ca 3200 kr (höstrabatt) dock verkade det vara lite för tunn duk, mer normalt segel låg runt 4000 kr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser