arjo 0 Postad 21 December , 2011 Håller på med renovering av Ford 2712E marinmotor. Jag efterlyser manual/verkstadshandbok. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larban 68 Postad 21 December , 2011 Den finns att ladda ner som pdf här: http://baatplassen.no/i/topic/16402-ford-27xx-serien/ scrolla ner så hittar du 27xx serien. ps. du måste bli medlem för att kunna komma åt filen. det är bara att registrera sig kostar inget och det kommer ingen reklam. ganska bra forum att följa har dom också. ds. /Larban Senast ändrad av larban | 21 december 2011 | 09:52 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 21 December , 2011 Hejsan, Jag har manualer till 2715E det är sexan. Antar att din motor är exakt likadan fast två cyllar mindre. Finns ett par bra sajter för dessa motorer. Jag återkommer med länkar. Har du frågor ska du ringa Robin på Bosön marin o motor. Finns garanterat ingen kunnigare när det gäller dessa motorer i hela landet. /Jonas Senast ändrad av jonke_66 | 21 december 2011 | 18:47 Senast ändrad av jonke_66 | 22 december 2011 | 08:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arjo 0 Postad 22 December , 2011 Tack för ditt inlägg. Jag har tagit hem manualer språket är på holländska, men ritningarna är på engelska. arjo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arjo 0 Postad 22 December , 2011 Tack för ditt tips arjo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jhea 0 Postad 23 December , 2011 Jag har en likadan maskin som jag renoverade förra året. Köper du delar hos en traktor reparatör. Eller från england? Jag monterade en motorvärmare oxå samtidigt. Den är lite svårstartad nu på vintern utan. Ritningar och momentdragningar skickar jag med i filen. MVH Johan http://johaneinarssonsbatrenovering.blogspot.com/ Det gick inte att skiicka med filen. Har du en e-mail adress så kan jag skicka över operators manual and parts om du inte har den. Senast ändrad av jhea | 23 december 2011 | 04:10 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arjo 0 Postad 23 December , 2011 Hej Johan Jag fick med reservdelar när jag köpte båten.vet ej om jag behöver mera. Vanliga packningar tillverkar jag själv. Min mail adress är arne.maysan@gmail.com Tackar på förhand MVH/Arne från BUA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Akki 0 Postad 19 Januari , 2012 Hej, jag har exakt likadan motor i min Nauticat 38-077 från 1979. Den går som en klocka men har planer på att lyfta motorn i höst för översyn, har lite rost i anslutning till vattenbehållaren mm. Jag har original manual, dock på tyska. ( Båten är köpt i Tyskland). Det är en Nils Gustavsson motor med serienummer E3036/46. Jag undrar över oljebytet av oljan till insprutningspumpen, vilken olja samt hur byta/fylla på olja. Hur ofta? Volym? Åke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 19 Januari , 2012 Det brukar vara en avtappning på sidan långt ner, påfyllning är på ovansidan,skvallerrör på insidan som håller lagom nivå, samma olja som till motorn. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Akki 0 Postad 19 Januari , 2012 Tack Kalle, då bör det räcka med att öppna övre bulten och slå på någon dl från motoroljan? Jag hittade nämligen en speciell oljeflaska på 1 L med beteckning Pump Düse Öl och tänkte att det måste vara den som är avsedd för inpsrutningspumpen. Vet du var exakt offeranoderna på motorn är placerade? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hency 0 Postad 19 Januari , 2012 Var köper man delar till 2712? Traktor folket verkar bara kunna modelnamn på traktorerna. Men vet inte vilka maskiner som sitter i. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Akki 0 Postad 20 Januari , 2012 Bosö Motor, Lidingö tel: 08 767 19 40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser