Thenry 0 Postad 17 December , 2011 Har någon här renoverat en 200 XR6 Magnum 2001:a??? Har gått varm, och nypt på en av de mittersta cylindrarna. Måste byta foder samt kolv.... Något annat viktigt som behöver åtgärdas?? (lånad bild) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 18 December , 2011 Det finns ett annat båtforum som heter BoatSite.se och där finns väldigt mycket Mercury kunnande. Forumet är stängt så du måste registrera dej för att kunna läsa o posta. Posta frågorna där oxå så tror jag du får väldigt bra svar :-) Tycker sånt här är lite kul o det viktigaste är ju att finna haveriorsaken så inte motorn skrunkar igen av samma orsak. Är det EFI på motorn eller förgasare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thenry 0 Postad 18 December , 2011 Ska regga mig där.... bra råd! Det är förgasare på den... Har du någon erfarenhet av XR6:an? Är det mycket bättre med EFI?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 18 December , 2011 Tyvärr har jag själv mycket lite erfarenhet av Murklor generellt och ingen alls om V6orna. Är mest inne på Yamaha för egen del.. Det jag tänkte på är att det nog oftast är nån av de övre cylindrarna som ryker när kylningen inte räcker till. Det kan tyda på att haveriorsaken kan vara relaterad till nåt annat, t ex bränslebrist eller smörjoljetillförseln. Du bör nog alltså kolla över förgasarna eller om det nu varit en EFI gjort flödestest på spridarna. Även smörjsystemet kan ju va värt o kolla upp. Nu vet jag ju dock inte hur det funkar på Murklor. På Yammisar smörjs oftast varje cylinder för sej via munstycken men på de Murklor jag har erfarenhet av så går oljan i soppan.. Som sagt tror jag du kommer få raka o klara besked på dina frågor på BoatSite. Förresten, lägg gärna upp bilder på kolven och cylindern, med lite tur går det att se vad haveriorsaken troligen varit. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser