Gå till innehåll
onsdag 26 februari 2025
SeaRay-270

Garmin 5012 / 7012

Rekommendera Poster

Hej. Köpte ny båt igår. Det sitter en Raymarine C80 i den. Tänkte byta ut den till Garmin. Funderar på Garmin 5012 eller 7012. Vad är skillnaden på dessa, mer än priset. Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattis till ny båt, vad blev det? Jag har precis också bytt båt och då gått från Garmin 720S till 5008. Har inte provat i sjön men 5008 känns mycket slöare när man panorerar. Ska man inte zooma och panorera mycket tror jag 5012 funkar alldeles utmärkt. Du kan för de 7-8000 köpa en iPad och köra Seapilot på som en backup lösning istället. //Havskatt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Det blev en Bavaria 37 Sport 2xD6 330hk

Håller med om att en 5012 räcker,

Man vill självklart ha det senaste men kan inte försvara mellanskillnaden

om det bara är att 7012 är lite snabbare.

Hade en Garmin 4010 i min förra båt, helt ok. Köpte den för ca 4-5år sen.

Har inte Plottrarna från Garmin utvecklats på dessa åren!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

@Sea-ray 270

Har själv haft en Garmin 5012 och innan den en 3010C bland annat. Tyvärr måste jag säga att att jag aldrig kom riktigt överens med 5012:an. Touchfunktionen blir bökig att använda så fort det börjar gå lite sjö att den lämnar tråkiga fingeravtryck.

Ett tips är att titta på Simrad. Enligt min mening får de Garmin att framstå som leksaker. Kika på Simrad NSE 12, du kommer inte bli besviken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grymt fin båt! Jag har inte haft några som helst problem med pekskärmen på min gamla 720S. Tvärtom, det är helt suveränt, skulle aldrig välja knappar igen. //Havskatt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg inte denna tråd förrän idag tyvärr..

Hade en Garmin 4012 i förra båten (segel).. Tyckte den var lite slö.. Bytte till en 6008 (som ju är motsvarande, fast mindre skärm men snabbare processor).. Det är en otrolig skillnad..

6008:an hänger med helt perfekt i 25knop.. Det TROR jag inte en 40XX eller 50XX gör lika bra som 60XX och 70XX..

Helt klart vettigt att kliva upp i mina ögon..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...