krfr99 0 Postad 11 December , 2011 hej, har efter en liten grundstötning med mitt bravo 3 drev en skadad skädda som jag tanke lämna in på lagning. Vad jag förstått ska det räcka med att ta loss underhuset. Någon på forumet med erfarenhet eller rent av en liten instruktion för detta? /Kristian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Weekender23 2 Postad 12 December , 2011 Tjena! Sitter bara fast med 5- 6 muttrar. Glöm inte muttern som sitter under zinkanod plattan i bakkant på drevet. Inte svårt att ta isär. släpp bara på alla muttrar sen är det bara att dra isär och montera det nya underhuset. Mvh/Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Weekender23 2 Postad 12 December , 2011 Här kan du ladda hem en broshyr. http://tsgmarine.no/deler/manualer/drev/bravo/3 D Bravo Three Gear Housing.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krfr99 0 Postad 12 December , 2011 Kanon, tack. Verkar ju strålande lätt. Två kompletterande, ingen packning mellan under & överhus som bör bytas i samband med detta ? Bör man tömma drevet på olja först ? Lyckades inte utläsa dessa från manualen. /Kristian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Weekender23 2 Postad 13 December , 2011 Tjena! Du bör tömma oljan innan! Sen sitter det några o-ringar runt drivaxel och liten o-ring till oljeröret som går i mellan. Borde inte behöva byta dessa om de ser fräscha ut. Bara att tuta och köra, när du ska tillbaka med underhuset så kan det hända att du måste vrida något på drivaxeln för att få i splinsen , men annars där det bara att köra! / Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krfr99 0 Postad 13 December , 2011 Tjena, tackar för svar. Jag gör ett ryck i mellandagarna och testar! Kristian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser