IngemarE 3 588 Postad 12 December , 2011 Det jag syftade på var en debatt om VP's impellrar på Bavariaforumet för ett par år sedan. Minns inte vilken VP-motor det gällde, men många originalimpellrar till den motorn höll just då inte ens en säsong. Såg det själv, då en av mina nära bekanta ägde en ny Bavaria med en lika ny VP-motor och fick impellerhaveri. Även solen kan ha sina fläckar och även VP byter underleverantörer. Inget konstigt med det, egentligen. Säkerligen gällde detta alla motorer ur en viss serie och en viss tidsperiod, inte bara de som sattes i Bavaria. Men det var i en Bavaria jag sett det med egna ögon, och på ett Bavariaforum där debatten gick hög, därav mitt exempel. Kvalitetsproblem kommer och går hos alla märken och fabrikat. Däremot kan det finnas stööre skillnader i hur man hanterar dem.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 12 December , 2011 Håller med Ingmar om att impellrarna var extremt dåliga för några årsedan och inte bara VPs, utan samtliga leverantörers, och det stärker mig i min åsikt om att dom kommer från samma fabrik. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 12 December , 2011 Jo jag råkade ut för ett par VP-impellrar till MD11C som inte höll en säsong. Köpte en Biltemaimpeller men fick fel typ pga felmärkning så den testade jag aldrig. Det var flera säsonger Volvo Penta levererade dåliga impellrar Hörde dock att Biltemas fungerade bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser