Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
Lotsenn

Är detta en smuggler?

Rekommendera Poster

Hej detta är en båt som jag har varit sugen på länge ,den har stått på land i ett antal år nu och nu kan jag snart inte hålla mig längre... men innan jag börjar att jaga ägaren skulle jag vilja veta lite mer vad det är för båt om någon vet lite mer om den så tar jag gärna emot all tänkbar info som jag vet att forumets medlemmar sitter inne med.  Jag tror själv att det är en smuggler men är inte säker.

Tacksam för svar!

mvh

post-24909-1394236887,9275_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den är mycket lik en Smuggler...speciellt eftersom den har fyra steglister vilket jag har läst inte är så vanligt (fast jag kan ha fel där vilket vi säkert kommer få reda på av någon i så fall).

Ett tips är att regga dig på www.boatlife.se, där finns det några riktiga Smuggler-entusiaster och några riktigt fina projekttrådar med dessa fina båtar.

Mvh
Fred

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det en smuggler så är det en 28 cabin. Är den så lång?

Något säger mig att det inte är en smuggler. Jag tycker fören ser lite mindre spjut-lik ut.

se www.smuggler.se. 

Edit:

Vid närmare eftertanke ändrar jag mig. Tror nog det är de målade linjerna som lurar mitt öga.

I vote smuggler

Senast ändrad av Kalle_AMK | 09 december 2011 | 23:30

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, jag tror Kalle_AMK har rätt: en Smuggler 28 Cabin. Dock verkar det ha funnits lite olika typ på ventilerna (fönstren längs rufföverbyggnaden).

Här är en bra renoveringsbeskrivning på en Smuggler 28 Cabin, kolla om du känner igen något...jag tycker att det är väldigt mycket som är likt om man bortser från de fåniga diamantformade ventilerna:

http://www.yachtcare.se/smuggler_28_73.htm

Mvh
Fred

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för hjälpen med identifieringen ! Visst är det en underbar stressbalja för en gubbe på 50 bast!!!    nu gäller det bara att övertyga hustrun om vilken bra affär det vore att  ta hand om skönheten och införliva den i min lilla samling av båtar och landrovers.... vi får se hur det går...

mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har jag helt fel, om det är i årsta havsbad den står? 

En smuggler är ju varenda pojke/mans dröm :) Lycka till :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båten finns i Härryda utanför Göteborg. om någon är intresserad kan jag förmedla en adress till var båten är, själv måste jag nog släppa detta projektet, jag har för mycket andra grejer att ta hand om tyvärr...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du vart i kontakt med ägaren? Fått en prisindikation? Blev lite sugen på ett projekt men tyvär är det ju ganska långt från Gotland till Göteborg. Mvh ny medlem

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej och Välkommen.

Nej jag har inte forskat efter någon ägare men det är nog ingen omölighet att ta fram vem som äger båten. Den finns på Industrivägen 4 i Härryda På den adressen finns flera företag bl a Atlet truckar Begagnat avd Härryda . kontaktar du dom så kan dom säkert hjäpa dig. Tycker själv att det är synd att en sån klassiker skall bli stående, en Smuggler förtjänar ett bättre öde, Sen tror jag också att det vore en riktigt bra affär att renovera upp en sådan här båt det är högkvalitet på  smuggler båtar och man får en båt som är billig i drift i förhållande till dess kapacitet dessutom en framtida klassiker som nog stiger i pris med åren till skillnad från många andra Styrendroskor he he Kul om den väcks till liv igen.

Mvh o GOD JUL!!

ps här finns lite godis för ögat... smäckra båtar smuggler...http://www.smuggler.se/

Senast ändrad av Lotsenn | 20 december 2011 | 17:59

post-24909-1394236890,6_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack :) vet du övrigt skick på den? motorer och sånt? Och har du någon aning vad man får betala för en sån båt? hittade inga på blocket att jämföra med.

God Jul

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...