Gäst laxoring Postad 8 Mars , 2005 renoverar min nyköpta nimo 22 .19 73. fast det är lite kallt under preseningen !-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 9 Mars , 2005 Du ska väl gå med i Nimoklubben nu när du har en Nimo? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 11 Mars , 2005 låter intresant du kan väll skicka ett meil till mig om nimo klubben :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 11 Mars , 2005 finns här: http://www.maringuiden.se/klubbar/;id=57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rogerlarsson 0 Postad 18 Mars , 2005 Har idag beställt en ny Volvo Penta TAMD 41till våran Nimo 27:a. Känns toppen med ny motor till sommaren även fast det svider i plånboken. :lol: :lol: Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 22 Mars , 2005 nu jäklar börjar jag måla orkar inte vänta längre så nu står 10 kw fläkten och surrar i båten kosta kosta vad vill med ström :-D :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 25 Mars , 2005 Nu har jag lagt upp massa nya bilder på min hemsida igen. I morgon ska jag börja tapetsera förpiken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 29 Mars , 2005 lycka till med slipning och lackning.nu är jag nästan färdig invändigt väntar bara på mina rostfria hörnlister sen börjar jag utvändigt :lol: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 29 Mars , 2005 Det går frammåt. Sakta men säkert. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 29 Mars , 2005 Hej Snygga stolar! Nya? Var isåfall har du köpt dom? Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Janne Postad 30 Mars , 2005 stolarna är nya dom är köpta via interboats katalog :-tackar :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 30 Mars , 2005 Hej Det tackar jag för. Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rogerlarsson 0 Postad 30 Mars , 2005 Det vart snyggt ! Någon uppfattning om tidsåtgången, ink. rivning o underarbete ? Blir det en hylla eller skåp fram i ruffen ? Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 30 Mars , 2005 Det blir skåp längst fram och åt sidorna över bädden. Där vi hade hyllor tidigare. Tidsåtgång, hm svårt att uppskatta. Att riva bort det gamla och ta bort limmet tog lång tid. Höllt på i sex - sju helger med det. Limma underlaget och tapeten tog fyra dar totalt. Men det va ganska mycket väntan med det, lim som ska torka innan man kan måtta upp en ny bit. Sen ska takskivorna måttas och kläs, det ska upp lite list men efter det ska tapetseringen vara klar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rogerlarsson 0 Postad 30 Mars , 2005 Hmmm.. det blir alltså ett projekt inför nästa säsong känner jag. Man vill ju göra allt igentligen men man måste ju vara ute med båten också ! Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 30 Mars , 2005 ja jag vill göra allt på en gång. Men som en på varvet vi ligger på nu sa: Allt man planerar göra tar minst fyra gånger längre tid än vad man tror Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 30 Mars , 2005 Hej Du skriver, det blir skåp längst fram och åt sidorna över bädden. Jag saknar skåp längst långsidorna. Det finns plats i min båt för skåp under själva skarndäck och mot skrovsidan. Gör du egna skåp eller köper du redan färdiga, isåfall var? Hur sätter du fast skåpen? Kommer du göra det senare kommer jag kanske kunna se på din hemsida hur det arbetet fortskrider. Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 30 Mars , 2005 Skåpen ska jag göra själv. Gör en stomme av reglar som jag sen ska klä med teak plywood och lista. Dörrarna är jag inte helt klar med än hur jag ska göra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 30 Mars , 2005 Hej Tack för det snabba svaret. Limmar du först fast reglarna i båten* och därefter så klär du med teak plywood och listar? * i mitt fall i rufftaket under skarndäck och resp mot skrovsidorna Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 30 Mars , 2005 Jag tänkte göra så som hyllan satt tidigare se bilden jag bifogar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 30 Mars , 2005 Hej Tack igen. Eftersom jag själv har en annan båtmodell som dessutom är äldre får det väl bli en variant på din lösning. Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rogerlarsson 0 Postad 12 April , 2005 Undrar hur det går för er med renoveringen ? Har ni fått dit soffan än ? Vad valde ni för typ av ny varmvattenberedare ? Hoppas allt löper enligt era planer ! Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 12 April , 2005 Jo då det går bra, har just limmat lite tapet på några takplattor. Soffan kommer men tidigast om ca 4 veckor. Har annat att göra oxå. Ingen ny varmvattenberedare i år, pengarna flyger iväg så vissa saker får vänta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 12 April , 2005 Så nu har jag lagt upp nya bilder på hemsidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pentaracer 49 Postad 12 April , 2005 Idag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 30 April , 2005 Nya bilder igen. Hur går det för er andra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rogerlarsson 0 Postad 2 Maj , 2005 Sjösättning nästa helg efter motorbyte till ny VP TAMD 41.a. Har blivit väsentligt försenad pga av att orginalbackslaget ej passade som var nedvinklat 8 gr. Fått leverans nu av annan mod. sk. In Line backslag. Samma höjd på ing. som utg. axel på backslaget. Men den som väntar på något gott...... Roger :lol: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 2 Maj , 2005 Kan vänta för länge Nej men trist med förseningen, men det löser sig säkert i slutändan. Har du någon bild på nya motorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_Apelgren 0 Postad 2 Maj , 2005 Hej igen, mitt uttag sitter i ankarboxen i fören, men lite högre upp så att det inte rinner in fukt. Jag använder nästan aldrig boxen fram till anakrlina så den är relativ torr. Hälsningar, Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 5 Juni , 2005 Nu har vi äntligen sjösatt. I går var vi ute vid bryggan och jobbad lite till. Nu återstår ett par lister och en del oljande. Har sytt lite gardiner nu på morgonen så nu bär det av mot båten igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser