Gå till innehåll
lördag 01 mars 2025
Motorbats_Eskil

Ett försvunnet forum

Rekommendera Poster

Tidigare fanns det ett båtrelaterat forum som hette UPA klotterplank eller liknande.  Är det någon som vet om det försvunnit helt eller har det möjligen bytt namn. Har inte kunnat hitta det hur jag än letar?  Men nu när det drar ihop sig till vinter så trivs jag med att flumma runt på dylika platser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dra iväg ett PM till medlemman Rovarn här på MG och fråga vad som hänt med forumet. Det var han som startade Maringarderoben som ett alternativ till Maringuiden. Han var, liksom jag, kritisk till Maringuidens plattform och hur det sköttes.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Forumet har inte så mycket med båtar att göra längre.

Mest tjöt om allehanda företelser.

Det är några entusiaster som håller tjötet igång.

På förmiddagen fungerade Klotterplanket, tillfälliga avbrott är inte ovanligt, har sett det på nästan alla forum jag tittar in på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stämmer tyvärr bra Lasse. Jag registrerade mig där för ett tag sedan i föhoppningen att hitta ett bättre forum än MG men det visade sig vara en mycket exklusiv klubb för en handfull medlemmar som använder det i princip bara för interna skämt och allmänt dösnack.

Dock var det inte det TS frågade efter.

Att det skulle vara vanligt med tekniska avbrott på forum generellt är inte min erfarenhet. Jag tror att det har att göra med forumets administratörer och de servrar som hanterar forumet. Seriösa forum ser till att tillförlitligheten är god. På den punkten är MG bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...