jonke_66 3 Postad 27 November , 2011 Hej hopp, Hoppas att alla har klarat stormen. Var nere på vårt varv nu ikväll och det var bara en täckning som hade gett sig. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 27 November , 2011 Jag känner mig tom orolig för vårt sommarhus vid havet i Halland. På gränsen till orkanvindar i byarna. Hoppas taket sitter bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 27 November , 2011 Ja man kan inte göra mer än att hoppas.. man känner sig ganska liten när det blåser rejält. Hoppas allt håller ihop och att taket sitter kvar. Mvh /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
schulzan 0 Postad 28 November , 2011 Hej, Var nere vid båten nu ikväll och pressen hade tagit en del stryk,men satt iallafall kvar. Värre var det med par andra båtar. På två hade nocken på ställningen gått av, och på tre andra båtar hade pressen blåst av. //Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 29 November , 2011 Så här såg det ut i Sömna i Norge. I förgrunden 2 motorbåtar som legat med sidan/aktern mot vågorna och i bakgrunden en segelbåt som haft nosen utåt. Märkligt att man inte lägger sig med nosen utåt när man vet att en sådan storm är på väg. Kanske fanns det ingen möjlighet att lägga sig annorlunda med den bredden. Hoppas de är försäkrade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robin_88 0 Postad 29 November , 2011 Båten har klarat sig fint, dock nästan sjösatt igen pga övesvämning. Bilen va det värre med då den stod lite dåligt parkerad under detta skede! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 1 December , 2011 Mitt båthus av galvade rör hade flyttat sig en meter i sidled, som tur var åt det hållet det inte stod någon grannbåt. Med oj så trångt det blev mellan min båt och båthuset på ena sidan. Provade att flytta huset men kan inte rubba det så det får väl vara så till våren kommer. Nåväl ingen skada skedd. Farsans båthus kollapsade men som ett under klarade sig båten. Kanske han låter mig svetsa nästa gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 1 December , 2011 För några år sedan blåste ett av båthusen på vårt varv upp i en trädgård bland grannhusen. Det var INTE populärt. Som tur var lekte inga barn ute på gården. Båten var sjösatt dagen innan annars hade nog inte huset kommit så långt (ca 15 m) Senast ändrad av ciaraud | 01 december 2011 | 17:39 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 1 December , 2011 Haver båtarna i sjön så det är inga problem. De som står på land, krattar upp sina NOA täckningar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 2 December , 2011 inga skador så här långt! emdast en täckning skadad i askersundshamn! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sahlback 0 Postad 2 December , 2011 Jag tog det säkra före det osäkra och sålde båten veckan före. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 3 December , 2011 Köper du en ny nu när det har slutat blåsa?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser