Pivve 0 Postad 27 November , 2011 Hallå ! jag skulle göra vinterförvaringen idag.. gick tvärr inte så bra.. har köpt en spolmuff med pinne som man fäster på drevet.. men det sög inte in något vatten under varmkörningen. Antar att det är impellern som måste bytas !? pratade med en annan som har likadana motorer i sin båt och så hittade vi ett insug på skrovet.. finns det någon möjlighet att det är vattenintaget istället för på drevet ? Sen hade jag ett väldans problem med att hitta oljefiltret.. hittade dock bränslefilter men inte oljefiltret.. någon som har koll på var de sitter ? tacksam för all hjälp ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 27 November , 2011 Inte alltid den klarar att suga upp glykolblandningen pga att muffen inte sluter tätt. Själv kör med en liten länspump som jag kopplar på muffen. Vissa båtar har separat vattenintag och tar därmed inte kylvatten genom drevet. Oljefilter sitter på babord sida längst bak. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pivve 0 Postad 27 November , 2011 Tackar ! då ska jag prova att suga in glykol,vattenblandningen på skorvet.. måste bara hitta var den slangen sitter inne i mootorrummet så jag kan sätta en T-koppling där så jag slipper samma sak nästa år. stålande tack för all hjälp ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser