Gå till innehåll
torsdag 19 september 2024
Pripps

Sjösättnings ramp i Fiskebäck

Rekommendera Poster

Hej

Jag undrar om den lilla rampen som ligger vid den nya rondellen nere vid tippen fungerar för vanliga båtar, eller är den bara till för optimisjollar?. Brukar sätta i i Hinsholmen men det blir lite meck när man har plats i Fiskebäck. Vill kunna göra det helt själv utan att promenera tillbaka till bilen. Min båt är 4.5m ' 1.8m och går väll ca 50cm djupt.

 

Tack på förhand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte en aning, sjösätter altid min med kran. Det är en fin promenad som är lagom lång mellan hinsholmen och fiskebäck. Om du går via lindalen vill säga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett tips kan ju vara att kolla specifika fakta med GREFAB ?

De äger/sköter/administrerar i kommunal regi både Hinsholmens och Fiskebäcks marinor, och borde nog s.a.s. vara utmärkt väl skickade att besvara detaljfrågor - även av jämförande kararaktär?
http://www.grefab.se/visa.lasso?ukat_id=8000000000036403&kat_id=84500000000011566&mall=hamn.lasso

Skulle själv alltså börjat där om du inte redan gjort det, detaljfrågat om vattendjup och rampvinklar osv.
Haha, debatten om Muteborg kan måhända göra dom extra benägna att svara alldeles extra förtjänstfullt ärligt och rakt på sak?
(Inte för att jag själv har märkt av nåt att klaga på sen tidigare, men ändå? De har nog f.ö. alltid alla platsköandes blåslampor i baken, och sköter sig även bortanför medias sökarljus??)

/ Thomas



Senast ändrad av Thomas-1 | 23 januari 2012 | 21:48

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja Jag skall höra med GREFAB med och dom har alltid varit bra att ha att göra med. Frågan va kanske mer om någon hade nån aning, för jag har sökt i hamnen och ej hittat, får höra vad dom säger nu på måndag. Måste ju finnas någon i en sådan stor hamn.

 

Tack för svaren

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...