Gå till innehåll
söndag 12 januari 2025
Tandpetare

Delphi 7111-296

Rekommendera Poster

Tjena,

Har ett vattenavskiljarfilter av typen Delphi 7111-296( http://www.eastfilters.com/thumbnail/p_1289/jpg/Fuel-water-separator-7111-296.jpg) till min snipa med en MD2B i. Detta filter sitter lite taskigt till och jag kan inte riktigt se hur man byter ut det(om man nu skall det). Är det någon som vet hur man gör. Är det den vita mittendelen man byter? följer allting med om man sätter en filteravdragare på den vita mittendelen. Är det någon låsning man måste släppa/lossa först?

Tacksam för svar! //Birger

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man lossar på skruven som sitter på toppen så lossnar filtret och glaskoppen. Har du inte bytt det på några år tycker jag du ska göra det. Det är lite lurigt att få det tätt med gummipackningarna, det är tre st som har olika storlek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar så hjärtligt för svaret!

Förra ägaren sa att han bytte det våren 2010 så det kanske klarar sig ett tag till eller vad tror du?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man tittar på glaskoppen och ser om det är nån goja eller vatten där. Ser det helt rent ut och man inte haft några problem med bränsletillförseln kan man köra ett år till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

På många av dessa CAV filter är enligt mitt tycke anslutningarna felvända, skräpet hamnar uppe på filtret och det rena bränslet i glaskoppen. Kolla på ingångarna vilken väg de tar. Jag har då kopplat tvärtom mot vad pilarna visar och får skräpet i glasskålen. Du ser det också när du byter filter, finns inget i glasskålen och det ligger skräp på filtret så vet du vilken väg det tar.

Hälsningar Ove

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...