Ingan 0 Postad 23 November , 2011 Hej! Nu är båten under tak och motorn konserverad så nu har jag tid med ett projekt som omfattar att få igång en gammal Crescent 5 Hk luftkyld utombordare. Det finns bra gnista men han vill inte komma igång.Tänker nu plocka isär förgasaren som är en Bing 8/15,5/126 för kontroll och rengöring. Vad menas med denna beteckning? Vet någon hur man ställer in denna förgasare?Eller någon sida på nätet. INGAN Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 23 November , 2011 Bing satt det på mopeder med Schacs motor (Crescent, Monark, DBS m. fl.) så på ett mopedforum kanske de vet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snurran 0 Postad 24 November , 2011 Hej! Eftersom jag är lite moped tokig med så råkade jag ha lite roliga länkar i min samling! Här kan du hitta lite info om din förgasare....8/15.5/126 hittar jag iofs inte i listan, 8/15.5/130 finns med iaf, men du kan ju läsa runt lite o se om du hittar nått skoj! http://www.bingpower.de/english/service/datenblaetter.html Klicka på Tuning Manuals. listan är lite konstigt sorterad så du får skrolla en bra bit ner.... Snurran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Titi 0 Postad 18 September , 2018 Hej jag kommer till dig om det här inlägget, det är lite men jag har samma problem som dig med en Penta motor archimedes 5cv har du lyckats starta om det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser