Gå till innehåll
fredag 21 februari 2025
ljunghall

Trevliga hamnar på Hallandskusten?

Rekommendera Poster

Vi har tänkt åka till Bohuslän (från Skåne) i sommar. Var är det bra att stanna på vägen? Göteborgsområdet har vi skaplig koll på, men om man vill stanna i mellersta eller södra Hallandskusten, vilka ställen är bra? Gärna med nån skaplig (hamn)krog i närheten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag skulle rekomendera Båtsällskapets gästhamn i Falkenberg, klubbhus som man får låna, alltid trevligt bemötande och en fin promenad in till Falkenbergs fina centrum med många krogar. Hamnen ligger på södra sidan av Ätran innaför varvet och mittemot silon.

Strax om babord efter vågbrytarna ligger också Lövstavikens båthamn, bra hamn, men inte lika fin promenad och längre till centrum.

Hälsningar Ove

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu är ju inte krogar nått som jag är speciellt intreserad av.

För mig finns bara en hamn längs hallandskusten som ligger strategiskt till - Glommen.

Vill man ha en naturupplevelse kan man ju promenera til Morups Tånge och titta påMartorn eller Kostertisteln som den också kallas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför inte Bua med pitzeria ett stenkast från hamnen.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Anholt och Läsö blir det nästan alltid. Beroende på strömriktning kan danska sidans hamnar få ett besök. Hamnarna har mer aktiviteter. Nåt musikgäng spelar på båtklubben och lite sånt. Nåt att sträva efter för våra båtklubbar. 

Glommen, javisst.

Varberg är inte fel.

Onsalafjorden har naturhamnar på en del ställen.

Vrångö.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt enig med Forgus pluss min favo Saeby.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar tackar!

(Jag hade visst glömt att trådbevakningsfunktionen inte alltid är som den borde, och har missat att ni har skrivit.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...