gustavberg 0 Postad 20 Maj , 2012 Det är lika för mig betalade i höstas blivt lovad leverans iomgångar hade vägarna förbi Helsingborg letade upp adressen som står på fakturan där fanns inget företag eller verkstad vi är nog blåsta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oskarohrstrom 0 Postad 20 Maj , 2012 jag beställde min rulle i december, har inte fått min heller, i senaste mailet jag fick stod det såhär kopia av mail: SMART-ROLLER har blivit uppköpta av ett annat företag och dom har tagit över allt produktion och försäljning, dom arbetar med att få igång sin nya hemsida där all info kommer att finnas. Vi har i dag 12st kunder kvar som inte har fått sin rulle levererad och detta är naturligt vis mycket tråkigt att vi inte har haft denna möjlighet, men vi har levererat till kunderna i tur ordning efter betalning, och kommer att leverera dom sista i turordning så fort vi får in nya rullar av det nya företaget, dom är i gång med produktions uppstarten. Tack vare att ni har fått vänta på leverans så bjuder vi på en segelstrumpa värde ca 2000kr som kompensation vi hoppas att ni har förståelse för denna försening Mvh / Claes hoppas grejorna kommer inom kort, för jag börjar bli lagom less nu... skulle nog köpt en rulle av nåt etablerat företag istället verkar det som. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pell 0 Postad 20 Maj , 2012 hej hur längesedan är det som du fick det mejlet med att det bara var några få somm inte fått rullfocken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalle51 0 Postad 20 Maj , 2012 Hej! Jag har fått samma mail 2012-04-26. Det är nog bara att inse att vi har drabbats av en bedragare. Senast ändrad av kalle51 | 20 maj 2012 | 23:30 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 21 Maj , 2012 Om han är en bedragare, varför skickar han ett mail med nya utfästelser så sen som för en månad sen? Är det i så fall för att vinna tid? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalle51 0 Postad 21 Maj , 2012 Jag vet natrurligtvis inte med säkerhet om han är en berdragare. Men att ta betalt och i omgångar utlova leverans av en Smart Roller utan att leverera är inte rätt. När hemsidan i omgångar ligger nere, och han är svår att komma i kontakt med börjar åtminstånde jag att fundera i dessa banor. När man dessutom läser den här tråden så inser jag att jag inte är ensam drabad, Förhoppningsvis levereras rullen snarast och då är jag den förste som medger att jag har fel och ber omgående om ursäkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pell 0 Postad 21 Maj , 2012 hej fick entligen svar på ett mail från claes smartroller det stog samma som dom ni fått att leveranserna skulle komma i gång i juni igen vet inte om man vågar tro på det. var tidigare lovad leverans i slutet på april. jag betalade i slutet på november. men det hadde varit väldigt kul och få se om det är nogon mer somm har fått rullen levererad och kanske hunnit prova den. nu har vi väl ungefär hälften av dom som inte fått här??? spännande och se om vi blir fler än 12st mvh pelle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
simsone 2 Postad 31 Maj , 2012 Hej allihoppa, jag känner claes personligen då han sponsrar min kommande långsegling med rullar! Han är faktiskt en enormt pålitlig person, men han har dock kopiöst mycket igång! allt gick bra till han i höstas blev ordentligt sjuk, fram tills för en månad sedan då han började tillfriskna efter ordentligt jobbiga saker. visade sig tillslut bara vara borelia. Ha de gött grabbar och hoppas ni får era saker. jag får också snart mina rullar monterade. kommer absolut ge en utförlig rapport om vad jag tycker! Surfa in på theinspiration.se lite då och då så får vi se hur allt funkar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pell 0 Postad 31 Maj , 2012 äntligen lite positivt nu ökar hoppet lite att få rullen ska bli spännande att se eller hör hur den funkar m Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pell 0 Postad 9 Juni , 2012 såg att en ny hemsida finns med dom nya ägarna så nu hoppas jag att våra rullar e på gång Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gustavberg 0 Postad 10 Juni , 2012 var finns hemsidan kan inte hitta den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 10 Juni , 2012 http://smartroller.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 10 Juni , 2012 Hemsidan tycks vara under konstruktion. Det var inte mycket att se där. Nya ägarna har väl inte hunnit med. Men i sin policy framtonar de personlig kontakt som vänner så jag skall ringa dem på måndag och kolla när den detalj de skulle skicka kommer. Återkommer när jag vet mera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gustavberg 0 Postad 19 Juni , 2012 Har någon som väntar fått kontakt med det nya smartroller företaget jag har ej lyckats väntar fortfarande på den rulle jag beställde förra året Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Smartroller 0 Postad 19 Juni , 2012 Hej, Det är vi som har förväörvat rättigheten till Smartroller. Som ni sett håller vi på att starta upp vår verksamhet och när delar av hemsidan kom upp förra veckan fick jag en påringning direkt av Örjan och blev underrättad om situationen. Jag har använt senaste veckan för att få en helhetsbild och har fått klargjort att ni är 7 stycken som har beställt Smartroller mellan November 2011 och Mars 2012. Vi har gjort ett avtal med Claes att vi tillhanda håller honom rullarna när vi får vår första leverans. Vi jobbar vi på att få hem de sista detaljerna och ser om vi kan skynda på den ytterligare. Claes återkommer till var och en av er med leverans besked inom kort. Vi är otroligt tacksamma för er SMARTROLLER ägare som har hållt flaggan högt på detta forumet. Det är en fantastisk produkt som kommer att hjälpa många seglare att kunna segla mer. Vi som företag hade önskat att lägga ut i medvind och inte med snorblåst i näsan, men så är det nu. Vi beklagar detta. När vi har de nya produkterna på lagerhyllan kommer vi att sälj starta och då vara mycket måna om att sälja med rätt förväntningar kring levereranser. Mvh Ulf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gustavberg 0 Postad 19 Juni , 2012 Har hört att det snart kommer att levereras sedan i Feburari nu är det snart semester så man börjar att tvivla på eran förmåga att få fram några rullar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 22 Juni , 2012 Hej alla! Claes har kontaktat mig och berättat att han har varit allvarligt sjuk. Det är det som har ställt till det hela. Sedan så har han tagit tag i saker och bla skickat den detalj som han har lovat. Det kom med posten härom dagen. Så jag tror att det kommer att ordna sig men det tar tid av naturliga skäl. Trevlig midsommmar ute i era båtar. Se upp med hutten, spritpolisen lurar i buskarna och viftar med 0,2 promille...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pell 0 Postad 22 Juni , 2012 Grattis Härligt då får du äntligen testa den Claes har kontaktat mig med Så nu hoppas jag och tror att det äntligen snart händer något för oss andra med mvh pell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nj11az 0 Postad 13 Juli , 2012 Se upp för dessa bedragare, jag beställde och betalade förra året. Har inte fått några som helst svar på mina mejl eller telefonsamtal. Känner mig både lurad och besviken. Produkten finns förmodligen inte. Enda informationen jag har fått är det man kan läsa här på forumet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 13 Juli , 2012 Letat igenom hemsidan för att få en teknisk beskrivning hur den funkar, nada. Hittar inget pris? Hemsidan är rena skämtet. Ger mej inget förtroende. Så http://www.rullfock.se/ får bli mitt val. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
melle 7 Postad 14 Juli , 2012 Killarna på Vegan Warskavi af Västervik som ska jorden runt kastade loss för en vecka sedan. De skulle åka inom någon stad i södra Sverige och få den här rullen monterad. Så ni bör få veta mer inom några dagar då hemsidan troligen kommer uppdateras med information om rullen och monteringen. Senast ändrad av melle | 14 juli 2012 | 14:00 Senast ändrad av melle | 14 juli 2012 | 14:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalle51 0 Postad 31 Juli , 2012 Semestern är slut och här uppe i norr börjar säsongen närma sig slutet det blir nog bara några helgseglingar till. Enligt ett inlägg från Smartroller var vi sju st som inte hade fått sin bestälda och betalda rulle. Är det någon som har fått den levererad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kallekula777 0 Postad 9 Augusti , 2012 Min webläsare protesterade över skadlig programkod på länken ovan.... Behöver ju inte nödvändigtvis vara så men då får man nog knacka om sidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 17 Augusti , 2012 På Blocket finns missnöje över Smartroller. Saxat: SMART-ROLLER, Rullfock-system Varning för företaget www.smartroller.se Jag beställde och betalade 2 st system i November 2011. DESSA ÄR EJ LEVERERADE ÄNNU !! Sedan en viss mailväxling med dåvarande ägare, konkurser hos underleverantör, sjukdom, osv. Företaget sålt osv. Nuvarande svarar inte på mail. Mob: nummer omöjligt att nå. Får jag inget svar innan Augusti månads slut, kommer Polisanmälan att göras. Någon annan som har beställt och fått samma bemötande? Maila mig gärna i så fall. http://www.blocket.se/goteborg/SMARTROLLER_Rullfocksystem_42109610.htm?ca=15&w=2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Smartroller 0 Postad 18 Augusti , 2012 Vi väntar på leverans. Eftersom vi håller på att starta upp verksamheten med nya leverentörer får du gärna kontakta oss med frågor, men vi vill poängtra att vi inte kommer att begära betalning förrän vi har varan på lager. Tillhör du dom som köpte av den förre ägaren kommer vi att kontakta dig personligen. Mvh Ulf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 18 Augusti , 2012 Så mycket snicksnack hit&dit, löften, onåbarhet i verkligheten etc. Är det inte dags att ni stänger butiken och säljer vad som säljas kan för att betala tillbaka vad ni är skyldiga? Om ni nu är så seriöst ärliga som ni påstår?(Skulle väl i.s.f. rent av kännas bra att slippa ifrån alltihop, gissar att man som ärlig företagare kan ha svårt att inse den exakta tidpunkten när det är dags att slå vantarna i bordet, men men?) Jag tycker personligen att hela idén med ett profillöst rullsystem på förstaget är sekunda redan ifrån början p.g.a. stark segeldeformation vid revning, men också att de som beställt av er mycket väl kan ha gjort ett gott val ifall de aldrig räknat med nåt annat. Rullsystem är dyra och ert kan säkert också finna sin marknad. Exempelvis borde er hemsida enligt min mening ärligt förses med varningstext typ ... Obs denna produkt förvrider seglets form vid varje försök till delvis inrullning/revning så att framdrivningskraften näranog försvinner vid uppvindssegling. Produkten är endast och allena avsedd för medvindssegling och bekväm inrullning då man avslutar seglingen. Nåt sånt? Så sammantaget är mitt intryck av er påstådda ärlighet hittills i tråden inte särskilt positiv, men jag kan ju i.o.f.s. ha fel som så många gånger förr? Senast ändrad av Thomas-1 | 18 augusti 2012 | 15:20 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 18 Augusti , 2012 Den är inte avsedd för revning utan för smidig segelhantering. Mitt val är http://www.rullfock.se/ http://lasselundell.se/debutant.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BlackPearl354 0 Postad 21 Augusti , 2012 Den nye ägaren till Smartroller, Ulf Lind ringde upp mig personligen igår. Denne verkade helt seriös. Då jag varit ute och seglat hela helgen, såg jag också att han hade sökt mig otaliga ggr på hemtel, samt mobilen. Tog därför bort min Varning på Blocket. Förhoppningsvis kommer det hela att lösa sig framöver. Men men man vet aldrig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BlackPearl354 0 Postad 30 Augusti , 2012 Den nya ägaren till Smartroller mailade mig idag på morgonen. Om allt går enligt planerna och inga övriga problem uppstår så förhoppningsvis kan rullarna levereras inom 2-3 veckor. Ser framtiden an . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BlackPearl354 0 Postad 5 Oktober , 2012 WoW. Ulf Lind ringde häromdagen. Rullarna var på G. Han frågade om jag var hemma idag Fredag. Båda mina rullar levererades idag personligen av Ulf. Han ville också vara med att montera dessa. Men på grund av vädret avstod jag. Jag kommer så fort väderleken tillåter montera rullarna. Vid första anblicken ser de mycket stabila, rejäla och proffesionellt tillverkade ut. Ulf L var trevlig och jag fick ett mycket proffesionellt bemötande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser