mr_kapten 0 Postad 6 December , 2004 På jakt efter en kortriggad båt till min 50 hästare. Vore trevligt med lite tips på olika båtmodeller. Vill helst ha tag på styrpulpetare men ht-båtar kan funka det med. Tacksam för alla tips Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_d 0 Postad 7 December , 2004 God middag, kapten Ett tips är nog att du säljer motorn, såvida du inte har något alldeles speciellt förhållande till den. Det är nämligen rätt stor efterfrågan på kortriggat, så man brukar kunna få rätt hyfsat betalt för dylika. Då har man ju valfriheten att köpa lite vad som helst sedan utan att behöva vara låst till en särskild motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mr_kapten 0 Postad 7 December , 2004 har funderat på det oxå. lär väl tjäna på det oxå. gav bara 3000 för den plus att jag fick en extra reselvdelsmotor med på köpet. Men nog borde det finnas bra båtar som e kortriggade. Jag menar, det är stor efterfrågan på kortriggade motorer. då borde det finnas båtar till dom ju.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_d 0 Postad 7 December , 2004 Finns hur många som helst: Det mesta hade nog kortriggat fram till sent 70-tal om vi talar styrpulpet. Vator, Flippers flerskroviga o s v. Å andra sidan brukar det vara en rätt lätt match att kapa ner akterspegeln 8-10 cm OM, säger OM, motorbrunnen är tillräckligt djup. Då får man ju med automatik lite hiss också vilket är en fördel ur fartsynpunkt. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 7 December , 2004 Selco 14ft med 50hp kortriggat, det är grejer det. Är du säkerthetsnisse så är det inget för dej, men gillar du spänning och inte vill veta åt vilket håll fören pekar efter varje våg så är det en ruskigt skoj kombination. Svävarkänsla i båten vid snabba utslag på styrningen också förresten.. Härligt.. :x-mas: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mr_kapten 0 Postad 7 December , 2004 Selco ft. så heter dom alltså......har du en sån själv eller??? o hur ser dom ut....nån bild eller?? Klart att det ska gå snabbt......vet ju vator 14r men vet inte riktigt om det är lite mycket ändå med en 50 på ......det är ju det dubbla mot vad man ska ha..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Humlan 0 Postad 8 December , 2004 Du Kapten, Det låter som om du ska titta på min Humlan. Hon är en Jofa Stingsport 430*170cm med max motor 60hk. En riktig sommarleksak. Maila mig om du vill se bilder och veta mer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 8 December , 2004 Nej, ft står för fot. Men sök på Selco på tex blocket så får du nog fram flera olika modeller. Gammal norsk sportbåt är det iaf, beror som sagt på hur säkerhetsinriktad man är, tror jag hade 40hp max på min, men en 50 va inget som helst problem. Sisådär 35 knop. Men inget att åka med om det blåser det minsta lilla, eller har man stödkrage till nacken kan det gå hyfsat. Så beror väl på lite vart du bor, å andra sidan kanske det är svårt att få tag på kortriggade båtar som går stadigt i lite sjö. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mr_kapten 0 Postad 9 December , 2004 Jo det har jag förstått....hehe.. men det jag menar är att det finns en massa olika selcomodeller. Eller har jag fel....jag är alltid lite plottrig....måste ju veta vad allt heter....haha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Humlan 0 Postad 20 Januari , 2005 Mr Kapten, Jag lyckas inte få tag på dig via email. Funkar länken? Du kan väl skicka ett mail till mig med din rätta adress. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser